reklamı kapat

POPÜLER

2018 ford transit connect

1.5 litrelik yeni dizel motoru ve geliştirmeleriyle 2018 Ford Transit Connect’e ilk bakış

05 Aralık 2017

İlk detaylarıyla karşımıza çıkan 2018 Ford Transit Connect ve Courier, üç ana parçadan da edindikleri yeniliklerle ellerini ciddi şekilde güçlendirdi.

Ford’un Avrupa pazarındaki hafif ticari araç liderliğinde en büyük pay sahibi konumunda olan Transit Connect ve Courier 2018 yılına da önemli geliştirmelerle giriyor. Ford’un resmi kaynakları üzerinden ilk detaylarını paylaştığı modeller tasarım ve teknolojilerinin yanı sıra alıcıları cezbedecek yeni motor seçeneğine de kavuşuyor. 1.5 litre hacme sahip EcoBlue dizel motorla başlayan değişime eşlik edecek diğer üye ise 1.0 litrelik EcoBoost benzinli seçenek olacak. Silindir kapatma teknolojisiyle tutumluluk açısından da öne çıkan bu motorlar elden geçirilmiş altı ileri değerli şanzımanla kombin ediliyor. Ford’un güncel tasarım dilinden pay kapan ikili, görünüş olarak da artık çok daha çekici.

2018 ford transit connect

Fiesta’dan hallice

Transit Connect ve Courier’in 2018 model yılıyla birlikte karakterlerinde daha keskin çizgilere yer veriliyor. Fiesta‘yı akıllara getiren, ışıklandırma ve ön ızgarada kendisini belli eden bu ince yapı yüksek donanım seviyelerinde Xenon ışıklandırma ve LED gündüz farlarıyla tamamlanıyor. Ford her iki modellerini tasarım kısmında olduğu gibi teknolojik kısımda da güçlendirmeyi ihmal etmemiş diyebiliriz. Baktığımızda sınıfında ilk kez sürücü asistanına sahip olan Connect’de; akıllı hız limitleyici, otonom acil frenleme, yaya algılama ve direksiyonu kontrol edebilen aktif park asistanı gibi önemli donanımların sunulduğunu görüyoruz. Yük taşıma kapasitelerine baktığımızdaysa Connect 520-890 kilogram arasındayken Courier’de bu değer 500-590 kilogram aralığında karşımıza çıkıyor. Son olarak her iki modelin kokpitinde 6 inç‘lik renkli dokunmatik ekran ve SYNC 3‘ün sunulduğunu da belirtmeden geçmeyelim.

Verimlilik odaklı motorlar

2018 model yıllı ailenin kullanıcı cephesinde ilgisini en çok çekecek parçası şüphesiz motor bölümünde olacak. Ford’un Euro 6,2 emisyon standartlarında geliştirdiği 1.5 litrelik dizel motor altı ileri manuel ve sekiz ileri otomatik şanzımanla kombin edilebilecek. 1.0 litrelik benzinli motor da verimlilik adına silindir kapatma teknolojisiyle dikkat çekiyor. Kullanıcılar belirli hız ve hafif yüklerle seyrettiği kısımlarda motor iki silindirle yoluna devam edebilecek. Şimdilik tüketim ve performans gibi değerleri paylaşılmayan motor ve diğer eksik parçaları önümüzdeki günlerde görmeyi bekliyoruz.

YORUMLAR