reklamı kapat

POPÜLER

1000 kilometreninin üzerinde menzil değeriyle premium sedan liginin yeni üyesi: Pininfarina H600

Mercedes, BMW ve Audi gibi rakiplerin karşısına çıkacak olan H600 ilk resmi özellikleriyle konsept olarak karşımızda.

Hong Kong merkezli Hybrid Kinetic Group ile Pininfarina’yı ortak noktada buluşturan hibrit otomobil konsepti H600, ilk resmi detayları ortaya çıktığı günden itibaren premium segment sedan ligine iddialı bir giriş yapabileceğinin sinyallerini veriyordu. İlk detaylarının yer aldığı görsellerin paylaşılmasıyla Mercedes-Maybach, Maserati, BMW ve Audi gibi üreticilerin iddialı modellerine rakip olacağının da mesajını veren H600 tasarımı kadar teknik değerleriyle de Cenevre Otomobil Fuarı’nın dikkat çeken otomobillerin birisi olmayı başardı.

Boyutlar – Tasarım

Tamamen yeni bir otomobil, özellike Mercedes, BMW ve Audi gibi devlere rakip olacak bir otomobil tasarlıyorsanız kesinlikle her açıdan dikkat çekebilecek ve rakiplerinin karşısında onların standartlarına cevap verebilecek değerleri ortaya koymalısınız. Bu parolayla yola çıkan ekibin oluşturduğu H600’ün ilk olarak ebatlarına göz atalım. Toplamda 5,200 milimetre uzunluk, 2,000 milimetre genişlik, 1,494 milimetre yükseklik ve 1,870 kilogramlık ağırlık değerlerine sahip olan araçta 500 litrelik bir bagaj hacmi sunuluyor. Konsept aşamasında olan modelin üretime geçiş sürecinde bu değerlere sadık kalındığında segmentinin ihtiyaçlarını karşılayabilecek seviyede olduğunu söyleyebiliriz.


Dört tekerlekten çekiş altyapısına sahip H600’de bu altyapıyla entegre olarak akıllı tork iletim sistemi yer alıyor. Alüminyum şasi üzerine geliştirilen H600’ün tasarımı oldukça iddialı. Ön tarafında Maserati’nin kullandığı yapıya benzer bir şekilde tek parça halinde büyük bir ızgara tasarımı bulunan aracın arka tarafında tek şerit içerisinde çizilen ışıklandırmalarla daha sade ve limuzinimsi bir yapıya yer verilmiş. Dış tasarımıyla ilginizi çekmeyi başaran aracın içerisine girdiğinizde “İlgi” kelimesi yerini “Etkileyici”ye bırakıyor.


Her ne kadar üretime hazır versiyonunda görmeyi beklemesek de araçta favori özelliklerinden biri olarak gördüğümüz iki taraftan da dışarı doğru açılan (suicide) kapıların ardında bizleri karşılayan kokpit, son zamanlarda gördüğümüz en teknolojik ve şık tasarımlardan bir tanesi. Tuşlardan arınmış ve neredeyse tamamen ekrandan oluşan kokpitte üç farklı ekrana yer verildiğini görüyoruz. Direksiyonun arkasında ve merkezdeki multimedya ekranıyla birlikte ayrıca yolcu için ekran konumlandırılan kokpitte insan ve makine ortaklığının ileriki süreçte nasıl bir birliktelik sunacağının ilk ip uçları niteliğini taşıyor.

Motor

İçten yanmalı ve elektrik motor kombinasyonuyla 800 beygirlik bir güç değerine sahip olan H600, ağır bir otomobil olmasına rağmen oldukça seri. Saatte maksimum 250 kilometrelik sürat değeri bulunan araç 0’dan 100’e sadece 2,9 saniyede erişebilirken motor kombinasyonuyla hiç durmaksızın 1000 kilometrenin üzerine menzil değerini vadediyor. Şimdilik teknik değerleri bu bilgilerle sınırlı olan H600, üretime hazır versiyonuyla rakiplerinin karşısına çıktığında eğer şans verilirse başarılı olabileceğinin mesajıyla şimdilik Cenevre’nin tadını çıkartıyor.