reklamı kapat

POPÜLER

“2010 yılı çok parlak”

 - Güncelleme: 21 Mart 2015 00:45

“BİLGİ TEKNOLOJİLERİ, TÜKETİM MADDESİ HALİNE GELECEK”
Önümüzdeki yıl, tüketicilerin iş yerlerinde kullandıkları sistemlerin sahip olduğu teknik kabiliyetlerin, kişisel cihazlardan da bekleneceğini söyleyen Alberto Bozzo, bu noktada işverenlerin de sistemlerinin daha esnek, kişiye özel ve kullanıcı dostu bir deneyim sunmasını isteyeceklerini belirtti. Bunun sonucunda da BT sektörünün pazarlama mesajının, teknolojiyi ve kullanıcıya sunduğu yararları daha anlamlı şekilde değiştireceğini düşünen Alberto Bozzo, mesajın, teknolojinin nasıl çalıştığına veya hangi mikroişlemciyi ya da grafik işlemcisini içerdiğine değil, neler yaparak, kullanıcıya ne tür bir deneyim yaşattığına odaklanacağını sözlerine ekledi. Microsoft Windows 7’ye de değinen Alberto Bozzo, Windows 7’nin Ekim 2009’da kullanıcılara sunulmasının büyük heyecanla karşılandığını belirterek, bu heyecanın durulup da satış hacminin artmasıyla birlikte kullanıcıların bu yeni işletim sisteminin potansiyelinin tam olarak farkına varacaklarını söyledi. Ortakların tüm bu özelliklerden yararlandıklarında, hem mevcut, hem de yeni müşterilerine satış artırma ve bağlantılı satış yöntemlerini uyguladıkça, satış fırsatlarının da çoğalmasının kaçınılmaz olduğunu düşünen Alberto Bozzo, Microsoft DirectX 11 teknolojisini destekleyen ilk ürünleri olan ATI Radeon HD 5800 serisi ekran kartlarına da değindi. Alberto Bozzo konuyla ilgili olarak, “ATI Radeon HD 5800 serisi ekran kartlarının ve sürücülerinin piyasaya çıkması ile istikrarlı bir platformda görsel açıdan dinamik, güçlü ve zengin bir bilgisayar deneyimini mümkün kılan AMD kanalının, olağanüstü görsel deneyimi piyasaya süren ilk kanal olması ile rakiplerinin önüne geçme fırsatı oldukça güçlü,” dedi.

“AMAÇ HAYATTA KALMAK DEĞİL, ZİRVEYE ÇIKMAK”
2009 yılının stratejisinin öncelikle delikleri tıkamaktan geçtiğini söyleyen Alberto Bozzo, 2010 yılının ana konusunun ise, fırsatları belirlemek ve rekabet kabiliyetini sergilemek olduğunu söyledi. Alberto Bozzo konuyla ilgili olarak sözlerini şöyle sürdürdü: “Şirketlerin ekonomik sıkıntı dönemlerini atlatmasının, hatta bunlardan büyüyerek çıkmasının yolunun sürekli yenilikçilik olduğu, yaygın bir inanıştır. Bu, üründe, satışta ve müşteriyle ilişkide yenilikçilik olarak düşünülmelidir. Geçmişte satışları belirleyen etken müşteri hacmi olabilirdi, ancak şimdiyse, çoklu seçenekler ve tam çözümler sunarak müşterilerin harcadıkları para karşılığında mükemmel performans almaları odak noktası oldu.”

“BÜYÜME İÇİN BT SİSTEMİNİN BÜTÜNÜ ÖNEM TAŞIYACAK”
Geçtiğimiz yılın birçok kurum dışı kaynaklara aktarılan para ve zamanı yeniden yapılandırma yoluna gittiğinden bahseden Alberto Bozzo, 2010’da satışları artırmak için bütün BT topluluğunun güçlerini birleştirmesi gerektiğini düşündüğünü söyledi. Sağlayıcıların, pazara açılan yollarına büyük yatırımlar yapıp, ürünlerinin en iyi şekilde pazarlanması ve satılması için kanal ortaklarına destek verme ihtiyacı hissedeceklerinin altını çizen Bozzo; iş ortaklarının, sattıkları ürünü anlamalarının, katma değerin nerede olduğunu belirlemelerinin ve rakiplerin çözümleriyle aralarındaki farkları görebilmeleri için sanal ortamda ve yüz yüze alacakları destek ve eğitimden büyük yarar göreceklerini de belirtti. Bunun da talep üretimini kanalın daha alt kademelerine götürerek, zincir genelinde bilgi ve anlayışın gelişmesine yardımcı olacağını sözlerine ekleyen Alberto Bozzo, üstelik bunun sadece büyük oyuncuları da etkilemeyeceğini söyledi. Büyük dağıtıcılardan küçük perakendecilere kadar tüm sağlayıcıların, daha sadeleşmiş  ortak programları sunmaya ve kanal ortaklarının tümüyle ilişkilerini güçlendirmeye kararlıkla hareket etmeleri gerektiğini de belirten Alberto Bozzo, çevre duyarlılığı konusuna da değindi.

“ÇEVRE KURUMLARIN GÜNDEMİNE DÖNECEK”
Mali sıkıntıların 2010’da azalmasının beklendiğinden, sürdürülebilirlik anlayışının tekrar güçlenmesi ve enerji tasarrufunun bir satış avantajı olarak eski önemini kazanması ihtimalinin söz konusu olduğunu belirten Alberto Bozzo, Kopenhag Zirvesi’nin sonuçlarının, tüm küresel paydaşların karbon salınımını azaltma hedefinde güç birliği yapması gerekliliğinin tüketicilerin ve işletmelerin zihnine kazıyacağından da bahsetti. Bozzo sözlerini şöyle sürdürdü: “Doğal olarak da çoğu kimse bunun cevabını bulmak, değişen dünyaya ayak uydurmak için teknoloji sağlayıcılarına ve ortaklarına başvuracak. Hazır olanlar ve bunun mesajını açıkça iletebilenler, satışları artırmak ve rekabet avantajı sağlamak için bir adım önde olacak.”