POPÜLER

2017 Honda Civic’teki kaporta göçük probleminin nedeni “Kobe Çelik” mi?

 - Güncelleme: 14 Mart 2018 11:30

Son dönemlerde ciddi anlamda artış gösteren şikayetlerin üstüne çelik tedarikçisinden gelen itirafla birlikte ortalık iyice karmaşık hal aldı.

Otomobil tarihinin belkide skandallarla anılacak en yoğun dönemlerinden birisini yaşadık ve yaşamaya da devam ediyoruz. Volkswagen grubunun ardından Japonya’da Mitsubishi‘nin itirafıyla gelen emisyon skandalları, FIAT-Chrysler üzerinde yapılan iddia ve araştırmalar gibi hareketli günlerin yaşandığı günümüzde çok daha geniş çaplı bir skandalla daha karşı karşıyayız. Japonya kaynaklı olarak karşımıza çıkan son skandalın boyutlarıysa çok ciddi bir yelpazeyi kapsıyor. Çünkü karşımızda tek bir dalda yer alan tedarikçi yok. Geçtiğimiz dönemde 200’den fazla sanayi kuruluşuna sahte ölçümlerle dayanıklılık değerlerini olduğundan fazla gösterilen alüminyum ve bakır sattığını açıklayan Japonya’nın en büyük çelik üreticilerinden Kobe Çelik sattığı demir cevheri tozunun kalite değerlerinde de oynama yapıldığı açıkladı. Olayla ilgili tekrar bir araştırma sürecine girildiği bilgisini veren şirket yetkilileri başka ürünlerde de benzeri hilelere başvurulup vurulmadığının kontrolünü gerçekleştirecek.


 

Otomobillerini yeni alan Honda Civic sedan kullanıcıları bir süre sonra araçlarının C sütununda ciddi anlamda göçük ve yamulma olmasından şikayetçi. Hiçte azımsanmayacak seviyelere ulaşan bu şikayetlerle Honda’nın kapısını çalan kullanıcılar, çoğunlukla sizin hatanız cevabını alarak memnuniyetsiz şekilde yetkili servislerden ayrılıyor.

Skandalı farklı yelpazelere dağıtan noktaysa Kobe Çelik’in trenden rokete, uçaktan uzay sanayisine kadar önemli alanlarda tedarikçi rolü üstlenmesi. Honda, Nissan ve Mitsubishi gibi dev markaların da ürünlerini kullandığı tedarikçinin bizi ilgilendiren kısmıysa 2017 Honda Civic ile alakalı. Açıklamasında, sahtekarlık olduğu iddia edilen demir cevheri tozunun sert materyallere dönüştürülerek genelde otomotiv endüstrisindeki araba parçaları yapımında kullanıldığını kaydeden sözcünün hileli materyalin hangi markalara satıldığını henüz açıklamaması doğrudan şüphe oklarını şikayetlerin odağında olan Honda Civic’e çevrilmesine neden oldu. Şikayetlerin yoğunlaşmasının ardından açıklama yapmak zorunda kalan Honda Türkiye, üretimi Gebze’de gerçekleştirilen Civic Sedan’ın söz konusu parçalarının Kobe Çelik’ten değil Avrupa’daki bir üreticiden satın alındığı belirtti. İşin küresel tarafındaysa Kobe Çelik’i kullandığı bilinen Honda var. Belirsizliğinin bir süre daha devam etmesini beklediğimiz problemle ilgili gelişmeleri LOG.com.tr üzerinden takip edebilir, eğer benzer sorunu yaşayan kullanıcılardan biriyseniz mesaj yoluyla bize fotoğraflı bir şekilde paylaşımda bulunabilirsiniz.