reklamı kapat

POPÜLER

90 Quattro IMSA GTO

450 beygir gücü ve motor sporlarından ilham alınan tasarımıyla 2018 Audi RS4 Avant

14 Eylül 2017

Frankfurt’ta sahne alan yeni jenerasyon Avant, motor sporlarından ilham alınan tasarımıyla önemli bir kimliği beraberinde getiriyor.

Frankfurt Otomobil Fuarı’nın en zengin podyumlarından birisine sahip olan Audi‘nin, sizlerle paylaştığımız ilk iki projesi olan Elaine ve Aicon ile geleceğe yolculuk yapmış marka vizyonuyla ilgili önemli bilgiler almıştık. Şimdiyse gerçeğe dönüp önümüzdeki günlerde asfalta çıkacak olanlara yakından bakma vakti. Fuarda dünya prömiyerini gerçekleştirdiği önemli modellerden birisi olan 2018 RS4 Avant‘ı meraklılarıyla buluşturan Audi, bizlere station wagon kasayı sevdirmeye devam ediyor. Dördüncü jenerasyonuyla sokaklara çıkacak olan 2018 model yıllı RS4 Avant’ın tasarım ilhamının markanın motor sporları tarihinde önemli bir yeri bulunan 90 Quattro IMSA GTO‘dan alınmasının, aracın manevi hissiyatını zirveye çıkardığını da belirtmeden geçersek olmazdı.

90 Quattro IMSA GTO

Motor sporları genetiği: Tasarım – Donanım

Üzerinde taşıdığı RS logusunun tüm gerekliliklerini tasarımsal ve donanımsal parçalarıyla taşıyan yeni RS4 Avant’a dışarıdan baktığımızda bizleri geniz hava kanalları karşılıyor. Standart A4 Avant’a göre 30 milimetre daha geniş olan bal peteği formlu ızgarayla başlayan bu yapı tamponun her iki tarafıyla tamamlanırken, Quattro imzasını diğer modellerde gördüğümüz gibi burada da görmekten keyif alıyoruz. Arka bölümünde yine diğer RS imzalı modellerden gördüğümüz karbon difüzör ve çift çıkışlı egzozların konumlandırıldığı modelde 19 inç‘lik jantlar standart olarak sunulurken 20 inç opsiyonel olarak satın alınabiliyor. Audi’nin renk seçeneğiyle de geçmişine atıfta bulunduğu bu jenerasyonda sunulan Nogaro Mavisi, 1999 yılında sunulan ilk jenerasyon Avant’a selam gönderiyor.


Kapılarını açıp içerisine girdiğimizde Audi’nin en güçlü yönlerinden birisi olan zengin kokpitinin sınırlarıyla bizleri karşılan RS4 Avant’ın koltuklarında dışarıdaki petek formu devamlılığın sağlanması adına önemli bir detay yaratıyor. Bununla birlikte RS için elden geçiriliş sanal kokpit teknolojili sürücü ekranı zengin grafikleriye göz kamaştırırken, head-up display üzerinden sürücünün maruz kaldığı G kuvvetinin gösterilmesi de yüzümüzde tebessüm yaratan detaylardan birisi. Aracın direksiyon ve vites başta olmak üzere içerisinde barındırdığı bolca RS logosuyla da ayrıca keyif verdiğini de belirtmeden geçmeyelim.

Altyapı – Motor

Audi’nin imzası olan Quattro ile dört tekerlekten çekişli altyapı üzerine kurulan 2018 RS4 Avant, RS süspansiyon paketiyle standart versiyonlardan yedi milimetre daha aşağıda konumlanıyor. Yerini aldığı jenerasyondan 80 kilogram daha hafif olduğu gözlemlenen aracın toplam ağırlığıysa 1.790 kilogram. Motor bölümüne 2.9 litre hacimli biTurbo V6 (ortalama tüketim: 8,8 litre/100 km) makinenin görev yaptığı yeni jenerasyon, 450 PS güç ve 600 Nm tork değerini sekiz ileri otomatik şanzımanla yere aktarıyor. Aracın paylaşılan performans değerlerine baktığımızdaysa 0’dan 100’e hızlanmasını 4,1 saniyede tamamladığını ve maksimum 250 km/s (RS Dynamic paketiyle 280 km/s’e yükseltilebiliyor.) hıza erişebildiğini görüyoruz. Almanya’da 79.800 euro‘dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak olan yeni RS4 Avant’ın sipariş alımına sonbahardan itibaren başlanacak.

YORUMLAR