reklamı kapat

POPÜLER

Alan Wake incelemesi

 - Güncelleme: 28 Temmuz 2010 20:02

ENSENİZDEKİ FISILTILAR
Öyle ya, bir şekilde hayalimdeki tüm unsurları bir araya getirmeyi başarmış gibi görünüyordu yapımcılar. Sıkı bir senaryo, çizgiselliği ve sınırları kaldıran bir oyun yapısı, tüyler ürperten bir senaryo… Fakat zaman geçtikçe oyunun çıkış tarihi ertelenmeye başladı. Ve duyurulduktan, neredeyse beş sene sonra Alan Wake’e ancak kavuşabildik. Bunca zaman içinde aradan sayısız oyun geçti ve doğal olarak geliştiricilerin o zamanlar ilk kez vadetmiş oldukları birtakım özellikleri başka projelerde görme şansına eriştik. Ardındansa kafamızda soru işaretleri yaratan açıklamalar geliyordu geliştirici ekipten, tam da oyun çıkmadan önce: “Açık uçlu dedik ama biraz iddialı olmuş o açıklamalarımız…” Neyse… Alan Wake, kitapları dünyada çok satan bir korku romanı yazarıdır. Kitaplarını yazarken sıklıkla gördüğü kabuslarından ilham almaktadır. Fakat bir gün o ilham yerini karanlığa bırakır. Bir yazarın başına gelebilecek en kötü olay gelmiştir Alan’ın başına: Yazar tıkanması. Alır başını ve büyük şehri terk eder. Bright Falls  adlı tenha bir sahil kasabasına yerleşmeye karar verir. Amacı onu terk eden ilham perilerini geri çağırabilmektir. Ne var ki her geçen gece Alan’ın kabusları gerçeğe dönüşmeye başlar. Kasaba her karanlığa dönüşmeye başladığında Alan’ın en kötü kabuslarından fırlamış gibi duran birtakım garip varlıklar, ünlü yazarın hayatını tehdit etmeye başlar. Sonrasındaysa Alan’la birlikteyiz. Kasabanın gizemini birlikte çözecek ve Alan’ın başına neler geldiğini öğrenmeye çalışacağız. Max Payne’i de yaratmış olan ekibin geliştirdiği Alan Wake, maalesef GTA tadında bir oyun değil. Geliştiriciler konu anlatımını daha yoğun kılmak için alanları daraltmayı tercih etmişler ki bu da oyunu çizgisel kılmış. Ne yalan söyleyelim, bu bir hayal kırıklığı ancak ilk şoku atlattıktan sonra Alan Wake’in gerçekten sıkı bir korku/macera oyunu olduğunu söylemek durumundayız. Oyun tıpkı sürükleyici bir dizi gibi bölümlere ayrılmış durumda. Her bir bölüm kendi içinde çözülmesi için gereken ipuçlarını barındıran bir bulmaca gibi düşünülmüş. Elbette ki her bir bölüm oyunun sonuna sizi hazırlayan bir bütünün parçaları gibi. Oyunun akış şablonuna en yakın olarak 24 dizisini gösterebiliriz sanıyorum. Yapımcı firma Remedy’den gelen bilgilere göre oyuna daha sonra devam bölümleri de gelebilirmiş. Yani konu akışı buna izin veriyor. Alan Wake’in en güçlü olduğu konu atmosfer. Bu konuda Alan Wake’le yarışabilecek oyun çok az. Karanlık çökerken, kasabanın yavaştan değişmeye başladığı ve gölgelerin üzerinizde büyüdüğü zaman yaşadığınız tedirginlik ve kaçma isteği anlatılır gibi değil. Müzikler ve sesler o kadar iyi kurgulanmış ve anlamlı yerlerde devreye giriyor ki kan ter içinde kalıyorsunuz.

DİKKATLİ BAKIN
Eh peki, bu tekinsiz ortamda neye güveneceğiz? Kendimizi nasıl savunuyoruz? Cevap: Işık… Size saldıran, varlığınızdan rahatsız olan varlıkların en büyük çekincesi ışık. The Taken adı verilen varlıklar sizin peşinizi kolay kolay bırakmıyorlar ancak onlara karşı ışığı kullandığınızda ya peşinizi bırakıyor ya da yavaşlıyorlar. Elinizdeki fener en güçlü silahınız kısacası. Elbette ki sokak lambası ya da otomobil farı gibi ışık kaynaklarından da faydalanabilirsiniz. Bu nedenle hayatta kalmak istiyorsanuz çevrenizdeki ışık kaynaklarını iyi kullanmalısınız.

ORMANDA YALNIZ
Oyunun grafikleri hiç fena değil. Şimdiye kadar gördüklerimizin en iyisi olmasa da ve hafiften yaşını belli etse de, atmosfer yaratmak konusunda hiçbir sıkıntısı yok. Teknik anlamda parçalar gayet özenle birleştirilmiş. Yine de oyunun bütünden ayrı duran ve oyunun açık uçlu tasarlandığı günlerden kaldığı belli olan bölümler yok değil. Özellikle araç kullandığımız bir bölüm var ki oyunun aslında olması gerektiği hal hakkında bize fikir verip ağzımıza bir parmak bal çalıyor.

BAŞKA YERDE YOK!

Alan Wake Xbox 360’a özel bir oyun. Ülkemizde yaygın olmasa da artık hemen hemen tüm marketlerde Xbox 360 konsolunu ve oyunlarını bulmak mümkün. Ha, Alan Wake konsol aldıracak kadar iyi bir oyun mu, tartışılır ancak en azından şu sıralar bir benzeri olmadığı kesin. Beklentilerimizin hepsini karşılayamasa da, teknik özellikleri ve senaryosu beğenimizi kazanmaya yetti. Eğer macera ve korku oyunlarını seviyorsanız mutlaka deneyin.

Bright Falls uzun zamandır gördüğümüz en dinamik o yun mekanlarından biri. Belli
bir noktaya kadar gerçekten yaşayan bir kasaba var önünüzde. Gezilip keşfedilecek
yerler de bulunuyor oyunda.

Yaratıklarla baş etmek pek kolay değil. Kaçılacak yerleri iyi hesap etmeniz gerekiyor.
Hoş, çoğu zaman kör gözüne de gidiyorsunuz ancak mekanları tanıma ya başladıktan
sonra işiniz kolaylaşıyor.

Biz oynarken ipuçlarını bulmakta pek zorlanmadık ancak yine de etraf ı iyice
araştırmak her zaman için sizin lehinize. Cephane ya da ipuçlarından fazlası gizli
haritalarda. Keşfetmek size kalmış.

Belli yerlerde araç kullanmak canımızı çok yaktı. Garip mi? Bizce değil. Oyunun bir
zamanlar açık uçlu olarak tasarlandığı ve son anda çar k edildiği o kadar bariz ki…
Neyse, en azından kötü çıkmadı.

OYNANABİLİRLİK
-4YILDIZ-

GRAFİK
-4YILDIZ-

EĞLENCE
-4YILDIZ-

SES – MÜZİK
-5YILDIZ-

YAPIMCI
REMEDY

DAĞITICI
MICROSOFT

PLATFORM
Xbox 360