reklamı kapat

POPÜLER

Apple, uygulama geliştiricilerin yakından tanıdığı TestFlight platformunun da sahibi Burstly’i satın aldı

Burstly‘i satın aldı. Burstly, uygulama içi reklam yönetim platformu olan SkyRocket ile popüler mobil uygulama test platformu TestFlight‘ın sahibi olarak biliniyor.

Geçtiğimiz çarşamba günü Burstly’nin 21 Mart’tan itibaren Android işletim sistemine yönelik olarak desteğini keseceğini açıklamasından birkaç gün sonra Apple tarafından satın alındığının öğrenilmesi manidar olarak yorumlandı. Böylece, en çok kullanılan bağımsız uygulama test platformlarından biri Apple ekosistemine dahil oldu. Firma bünyesindeki TestFlight, yazılımcılara geliştirdikleri uygulamanın beta sürümünü kısıtlı bir kitle için yayınlama ve yönetme şansı tanıyor. Platform uygulama içerisindeki bug’ları rapor etmesinin yanı sıra kullanım verilerini de topluyor ve geliştiriciye iletiyor.

Anlaşmanın koşulları henüz belirsiz olmakla beraber, Apple sözcüsü Kristin Huguet, Re/code‘a yaptığı açıklamada, Apple’ın ufak eknoloji firmalarını zaman zaman satın alabildiğini ve genellikle bu satın almaların amaçlarını ve planlarını tartışmadıklarını belirterek bir anlamda satın almayı doğrulamış oldu.