reklamı kapat

POPÜLER

Apple’ın bugüne kadar yayınlanan en efsane reklamları

 - Güncelleme: 05 Şubat 2016 23:47

EFSANELER (1980-1999)

https://youtu.be/vhNL-DX2mOY
Apple II (1980)
Steve Wozniak tarafından geliştirilen ve şüphesiz Apple’ın en başarılı cihazlarından biri olan Apple II‘nin reklamı da en az cihaz kadar başarılı. Reklamda kişisel bilgisayar devriminin başladığına ve yakında tüm insanların kendi bilgisayarına sahip olacağına dikkat çekiliyor.



Apple Lisa(1982)
İsmini Steve Jobs’ın kızından alan Apple Lisa‘nın reklamında Kevin Costner boy gösteriyor. Gelecekteki PC ve Mac çatışmasını öngören reklamda ileride insanların bilgisayar kullanıcıları ve Apple kullanıcıları olarak ikiye ayrılacağını belirtiyor.


https://youtu.be/axSnW-ygU5g
Macintosh(1984)
Bu dev liste içerisinde Macintosh reklamının apayrı bir yeri var. Apple dendiğinde akla ilk gelenlerden biri olan bu reklam, Macintosh’un çıkışının 1984 yılına damga vuracağını gösteriyor. Ridley Scott tarafından çekilen 60 saniyelik video Super Bowl‘da yayınlanmış ve büyük ilgi toplamıştı.


https://youtu.be/mudYgFUs05s
Who is Newton? (1993)
Newton MessagePad’in reklamı belki en iyi reklamlardan biri değil ancak ürünün o dönem için önemli özellikler sunması reklamı da kayda değer kılıyor. Kullanıcıları bilgisayar başından kaldıran ve bağımsız bir cihaz olmasıyla dikkat çeken Newton MessagePad reklamında tahmin edilebileceği üzere Isaac Newton göndermesi yapılıyor.


https://youtu.be/nmwXdGm89Tk
Think Different (1997)
Listedeki bir diğer önemli reklam da Apple’ın ünlü “Think Different“, yani “Farklı Düşün” sloganı üzerine kurulu. Apple’ın büyük mali sıkıntılar içerisine girdiği ve batmasına 90 gün kala Steve Jobs’ın yeniden CEO olarak göreve getirildiği dönemde yayınlanan reklam, Apple için adeta bir diriliş anlamı taşıyor. Apple’ın birlikte çalıştığı reklam şirketi Chiat/Day‘in bulduğu sloganın da farklı bir hikayesi mevcut. Chiat/Day’in görsel yönetmeni Tanimato’nun kağıda bir kutu çizerek “Bu bir kutu değildir” yazması fikrin çıkış noktasını oluşturdu. Bu çizim ise Belçikalı sürrealist ressam René Magritte‘nin bir pipoyu resmettiği tablonun altına “Bu bir pipo değildir” yazmasından esinlenmişti. Steve Jobs bu reklamı o kadar sevdi ki, sonradan kendisi de seslendirdi.


https://youtu.be/gn2VvuJ51RY
She’s a Rainbow (1998)
98’li yıllarda bilgisayarların soğuk birer makine olmasını istemeyen ve herkesin rahatça kullanabileceği bir cihaz olduğu izlenimini yaratmayı amaçlayan Apple, iMac G3‘ü piyasaya sürdü. Birbirinden farklı renklere sahip olan bilgisayarların reklamı da bir hayli renkli ve hareketliydi. Bilgisayarın arka kısmındaki taşıma kulpu, cihazın hafif ve taşınabilir olduğu imajını yaratıyor ve gelecekte çok rahat bir şekilde taşınabilecek bilgisayarların  sinyalini veriyordu.


https://youtu.be/vezy9pRxeOA
Y2K (1999)
2000 yılına geçiş yapıldığında ortaya çıkan ve zamanla alakalı olan işlemlerin yapılmasını imkansız hale getiren bir yazılım açığını konu alan reklamda Apple bilgisayarların herhangi bir yaşamayacağına dikkat çekiliyor.