YENİ
PS4 Pro incelemesi PS4 Pro incelemesi

POPÜLER

5008offical2
5008side
5008offical3
5008back
5008offical
5008interior
5008interior4
3

Aslan pençesine SUV dokunuşu: 2017 Peugeot 5008

07 Eylül 2016

Peugeot‘nun kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi 5008 yenilenen yüzü ve geliştirilen teknik değerleri ile sınıftaki çekişmeyi bir hayli artıracak gibi gözüküyor. İlk olarak yeni 3008 ile gün yüzüne çıkan Peugeot‘nun yeni tasarım yüzü ile beraber 5008 bir aile otomobili havasından kurtulup gerçek bir SUV havasıyla karşımızda duruyor.

Geçtiğimiz yıllarda binek otomobillerinin ardından Avrupa’nın en çok satan üçüncü pazarı konumumunda bulunan SUV pazarı, otomobil üreticilerinin dikkatlerinin bu segmente kaymasına neden oldu. Bu eğilim ve rekabet ile beraber tüketicilere de birbirinden güzel ve değerli modeller sunuluyor. Peugeot da bu segmente önem veren üreticilerden bir tanesi. Geçtiğimiz günlerde kullanıcılarla buluşturduğu 3008’in ardından ailenin en büyük üyesi 5008’de yenilenen yüzü ile tüketicilerin beğenisine sunuldu.

5008main
Peugeot, yeni 5008 SUV modeliyle her geçen gün daha da büyüyen kompakt SUV pazarında markanın sınıf atlama stratejisini sürdürmek, uluslararası pazarlarda başarı yakalamak ve yedi koltuklu kompakt SUV pazarında öncü olmak adına 5008’e bir hayli güveniyor. Markanın bu segmentte bulunun temsilcilerinin eski kasalarına yapılan en büyük eleştiri kompakt bir SUV’den ziyade aile minivanına benzeyen tasarım diliydi. Yeni Peugeot 5008 profilden bakıldığında güçlü ve dinamik bir görünüm sergiliyor. Önden bakıldığında geniş radyatör ızgarası krom yüzeyiyle gösterişli bir görünüm sergilerken, parlak siyah şeridi ve diğer serilerinde de yer verdiği “aslan pençesi” formundaki LED arka stop lambaları ile 5008’in artık tam olarak bir SUV özelliklerini barındırdığını söyleyebiliriz.

308 ve 3008 SUV gibi yeni 5008 SUV’da da Peugeot’nun Efficient Modular Platformu (EMP2) ve güncel Euro 6.1 motorları kullanılıyor. Yeni nesil MP2 platformu sayesinde orijinal 5008 modeline göre 95 kg daha hafif bir yapı elde ediliyor. Benzinli PureTech ve Dizel BlueHDi motor seçenekleri performans ve yakıt ekonomisi alanında başarılı değerlere sahip. Benzinli motorlarda 115 g/km’nin altında olan CO2 emisyon salınım değeri, dizel motorda ise 105 g/km’nin de altında kalıyor.

5008up
Yeni Peugeot 5008 SUV, 2,8 metrelik dingil mesafesiyle sınıfının ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılayacak bir değere sahip. 4,64 metre uzunluğa sahip 5008, standart versiyonundan 11 cm daha uzun. Boyut artışına paralel olarak ikinci koltuk sırası 60 mm daha fazla diz mesafesi sunuyor. Sınıfındaki en geniş bagaj hacmini sunan Peugeot 5008 SUV’un yedi koltuklu kullanımda 780 litre olan bagaj hacmi beş koltuklu kullanımda 1060 litreye kadar çıkıyor.

5008trunk
5008’de benzinli ve dizel motorlarla manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri bir arada sunuluyor. Giriş seviyesindeki 130 beygir gücündeki 1,2 litrelik PureTech motor altı vitesli manuel şanzımanla kombine ediliyor. Dizel cephesi manuel şanzımanlı 100 beygir gücündeki 1,6 litre HDi ile başlayan 5008’in, manuel şanzımanlı 120 beygir gücündeki 1,6 litre HDi motoru ile devam ediyor. 120 beygir gücündeki 1,6 litre HDi motor otomatik şanzımanla kombine edildiğinde 112 g/km CO2 salınımı gerçekleşiyor. Dizel ürün gamının tepe noktasını oluşturan 2,0 litre HDi 150 beygirlik versiyonda manuel şanzımanla ve 180 beygirlik versiyonda ise otomatik şanzımanla kullanıcılara sunulacak.

5008flash
Daha önceden yine yeni 3008 ile karşımıza çıkan i-Cockpit oldukça teknolojik ve estetik bir görünüme sahip. Kompakt boyutlara sahip direksiyon simidi, konsola entegre 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran ve 12,3 inç büyüklüğündeki dijital head-up display, yeni Peugeot i-Cockpit’in özellikleri arasında. Access, Active ve Allure adındaki temel donanım paketleri dışında GT Line ve GT versiyonları ile beraber toplam 5 farklı donanım seviyesinde satışa çıkacak olan yeni 5008, 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda gösterildikten sonra uluslararası pazarlarda 2017 yılının ilk çeyreğinde piyasaya sunulacak.

5008front

YORUMLAR
  • Fiyat???

  • technologist35

    Dostum bende bu aracı bekliyordum uzun zamandır…ama bir nebze huzunlendim bu haberi okuyunca nedenmi cunku 140 bin liranın altında olacağını sanmıyorum başlangıç modelinin..cunku araba cok iddialı olmus …başlangıç modeli dahi 100 bin liranın altına düşerse yok satar bu araba ülkemizde. Renault bile clionun dolu versiyonuna 60 bin istiyor…:))

  • technologist35

    Birde bazı avrupadaki sitelerde yukarıdaki resimler 2018 concept olarak yayınlanıyor…ama her halükarda yeni nesil 5008 cok iddialı gelecek diye dusunuyorum

ANKET

Oyun oynarken en çok vakit geçirdiğiniz platform hangisi?

Loading ... Loading ...