reklamı kapat

POPÜLER

Audi elektrik sistemiyle 2018 A8’de “turbo lag”ına veda ediyor

Kamuflajlı olarak görmeye alıştığımız yeni A8’in tanıtımından önce sahip olacağı özellikler kendisini göstermeye devam ediyor.

Günümüze kadar pek çok kez test sırasında kameralara yakalanan Audi’nin amiral gemisi A8‘in sır perdesi aralanmaya devam ediyor. Markanın tasarım müdürü Marc Lichte‘nin geçtiğimiz mart ayında A6 ve A7 ile birlikte tasarım çizgileriyle ilgili ilk resmi bilgileri paylaştığı A8 ile ilgili açıklama bu kez motor cephesinden geldi. Mercedes S-Serisi ve BMW 7 Serisi’nin dikkat çeken geliştirmelerinin ardından sahip olacağı özellikleri çok daha ilgi odağı haline gelen A8’in güç ünitesi üzerine olan bu açıklamalarla birlikte seri tarihinde bir ilkle karşı karşıya olacağız.


Geçtiğimiz dönemde altı, sekiz ve on iki silindir olmak üzere üç farklı motor grubuyla geleceğini öğrendiğimiz A8’in güç üniteleriyle ilgili Auto Express‘e açıklamalarda bulunan Andreas Frohlich; “Yeni nesil A8’in dizelden benzinliye tüm motor versiyonlarında 48V’luk elektrik sistemine yer verilecek. Sonraki sürecin bunun üzerine devam edebileceğini söyleyebilirim.” diyerek A8’in ardından aynı sistemi yeni A6‘ya sonra sırasıyla diğer modellere getirileceğini ifade etti. Audi’nin ilk olarak sekiz silindirli SQ7‘de kullandığı elektrikli kompresör sistemi turbo beslemeli her modelde görülen “Turbo lag“ını devre dışı bırakıyor. Ek olarak emisyon ve yakıt tüketiminde de gözle görülür bir düşüş vadeden sistemle birlikte yeni A8 çok daha tatminkar bir sürüş vadedecek gibi gözüküyor. Aynı zamanda Audi’nin üçüncü seviye otonom sürüş teknolojisine sahip ilk modeli olacak olan yeni A8 ile ilgili son gelişmeleri LOG.com.tr üzerinden takip edebilirisiniz.