reklamı kapat

POPÜLER

Bioshock Infinite incelemesi

BULUTLARIN ÜZERİNDEKİ GERÇEK! SON ZAMANLARDA TEK KİŞİLİK HİKAYELERİN ÖLDÜĞÜNÜ SÖYLEMEK MODA OLDU. BİRİLERİNE GÖRE ARTIK KİMSE TEK KİŞİLİK OYUN OYNAMAK İSTEMİYOR. GÜN GEÇMİYOR Kİ BU ŞOM AĞIZLI İNSANLARA BİRBİRİNDEN SAĞLAM TOKATLAR İNMESİN. KEN LEVİNE VE IRRATIONAL EKİBİ, HİKAYE ANLATIMI KONUSUNDA ADETA ÇIĞIR AÇIYORLAR

İçinizde System Shock’ı hatırlayanlarınız varsa, oyunu ve hikayesini unutamadıklarına eminiz. Zamanının oldukça ötesinde olan, o dönemlerde oldukça popüler bir tür olan ve “mindless shooter” olarak adlandırdığımız oyunlara nazire yaparcasına, refleksleriniz kadar, zekanızı da kullanmak zorunda olduğunuz muhteşem bir oyundu System Shock. Rol yapma unsurlarını, aksiyon ile son derece dengeli bir şekilde birleştiren System Shock, Looking Glass adlı geliştirici ekibin adını tarihe kazıyordu. (Aynı ekibin Thief: The Dark Project adlı oyunu da son derece başarılıdır.) Ekipten ayrılan Ken Levine ve tayfası daha sonra Irrational Games adlı stüdyoyu kurarak System Shock 2’yi çıkarmışlardı. En az ilki kadar başarılı olan oyun, Ken Levine’in oyun tasarımcısı olarak hatırı sayılır bir üne kavuşmasını sağlıyordu. 2006 yılında 2K tarafından satın alınan stüdyo bir yıl sonra kısa zamanda fenomen haline gelecek Bioshock’u piyasaya sürecekti. Bioshock hem rol yapmak standartları, hem de aksiyon kalitesiyle System Shock’un ruhani devamıydı ve tadına doyulmaz bir deneyim sunuyordu. Oyunun en güçlü olduğu yansa hikayesiydi. Oynayanların unutamayacağı kadar derinlikli karakter ve olay örgülerine sahip olan Bioshock müthiş sürprizlerle birlikte kapanırken ikinci oyun için açık kapı bırakmayı ihmal etmiyordu. Bioshock 2 de ilk oyunun müthiş başarısına zarar vermeden, okyanus dibindeki Rapture’ın hikayesini şimdilik kapatıyordu. Aradan geçen üç yılın ardından Bioshock Infinite’i ilk gördüğümüzde nutkumuz tutulmuştu… Fakat hikayeyi tamamladıktan sonra gördük ki Infinite, okuduğumuz en iyi romanın, bizi en çok etkileyen sinema filminin bile ötesinde bir deneyim sunuyor.

YERDE ARARKEN
Bioshock’un önceki oyunlarını denemiş olanlar, geliştirici ekibin hikaye anlatmak konusunda ne denli özenli ve yetenekli olduğun bilir. Infinite, bu duruma kesinlikle bir istisna olmamakla birlikte, aynı zamanda Irrational’ın tüm ustalığını yansıttığı bir yapıt olarak yükseliyor. Bu kez okyanusun altında değil, bulutların üzerindeki Columbia kentindeyiz. Kahramanımız Booker Devitt olarak, ağır kumar borçlarımızın altından kalkabilmek için bulutların üzerindeki bu şehrin içinden Elizabeth adlı genç bir bayanı kurtarmak ve New York’a getirmek durumundayız. Oyuna başlarken bildiğimiz tek şey bu… “Kızı kurtar ve borcu temizle” repliği sürekli gözümüze sokuluyor. İzninizle, Infinite’ın giriş bölümünü, oyun tarihinin en etkileyici giriş seanslarından biri ilan etmek istiyoruz. Yine denizin ortasında yapayalnız yükselen bir deniz fenerinde başlıyor oyun ancak bu kez aşağı inmek yerine, yukarıya, bulutların üzerine çıkıyoruz. Columbia’yı ilk gördüğünüzde nefesiniz kesilecek. 1910’lu yıllarda koca bir şehrin gökyüzünde nasıl asılı kalabildiği soruları bir yana; şehrin büyüleyici görüntüsü size bir anda tüm görevlerinizi unutturabilir. Columbia, kahin Comstock’un ruhani önderliğini yaptığı, cennet gibi görünen kocaman bir şehir. Fakat şehir size sırlarını oynadıkça açacak ve hiçbir şeyin göründüğü kadar temiz olmadığını göreceksiniz. Infinite her detayı olabilecek en ustalıklı şekilde cevaplamayı başarıyor, hem de klişelere hiç bulaşmadan ki bizce oyunun en takdir edilmesi gereken taraf bu. Tıpkı Lost dizisinde olduğu gibi her bir adımda değişik sorularla karşı karşıya kalıyorsunuz ancak Lost’un tersine tüm sorularınız “aslına hepsi ölüymüş eheh” sığlığında kaçak göcek cevaplanmıyor. Infinite’in en büyük gücü kesinlikle hikaye anlatımında ve karakter işlenişinde yatıyor ama tüm bunların ötesinde oyun son derece kaliteli bir aksiyon sunuyor. Önceki Bioshock oyunlarına göre özellikleri azaltılmış gibi gelse de, taktik derinlik anlamında kesinlikle bir eksik bulunmuyor. Önceki oyunlardaki Plasmid mantığının yerini Vigor almış ve aynı anda taşıyabildiğiniz silah sayısı ikiye düşürülmüş.