reklamı kapat

POPÜLER

Bloodborne incelemesi

 - Güncelleme: 15 Ocak 2016 11:31

bloodborne

YAŞAMAK SİZİN ELİNİZDE

Yine de oyunun zorluğunun dengesizliğinden kaynaklandığını söyleyemeyiz. Her düşman, doğru yaklaşım ve yetenekle öldürülebilir durumda. Bloodborne sizden imkansızı başarmanızı istemiyor, defalarca ölerek en sonunda doğru yolu görmenizi amaçlıyor. Dövüş sistemi de buna göre tasarlanmış. Önceki Souls oyunlarında daha savunma ağırlıklı bir mekanik kullanılırken, Bloodborne ile daha agresif olunması istenmiş. Bu oyunda hayatta kalmak istiyorsanız kaçmayı değil saldırmayı düşünmelisiniz.

Bir darbe aldığınızda enerjinizin bir bölümü giderken, eğer çok kısa sürede size zarar veren düşmana karşılık verebilirseniz bu enerjinin bir kısmını geri kazanabiliyorsunuz. Bu, Bloodborne gibi bir oyunda her şey demek. Oyunun yapımcısı Hidetaka Miyazaki konuyla ilgili olarak diyor ki; “Bloodborne’daki düşmanlar güçlü ve acımasız. Eğer karşılık vermek için pasif davranırsanız onlar tarafından yenerek öldürülürsünüz.” İşte bu daha atak oynama hali oyunu Souls serisinden ayıran en önemli kıstaslardan. Çok daha hızlı, çok daha aksiyonu bol ve çok daha kanlı bir oyun haline gelmiş böylelikle. Tabii bu sistem üzerinde ustalaşmak uzun zaman gerektirdiğinden ölmek de çok daha kolay oluyor bir yerde.