reklamı kapat

POPÜLER

BMW M2 Coupé

BMW M2 Coupé

BMW M departmanı manuel şanzımana veda için tarih verdi

Düzenlenen özel bir organizasyonda gazetecilerle bir araya gelen departmanın satış ve pazarlama sorumlusu Peter Quintus, M modelleriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Tork konvertörlü versiyonların ardından hayatımıza giren çift kavrama otomatik şanzımanlarla birlikte otomobil üreticilerinin bu alana çok daha eğilimli olduğunu görmeye başladık. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte geleneksel manuel şanzımanlar yerine kullanımları önemli oranda artan otomatik şanzımanların genel kullanımda ve trafik sorununun yoğun karşılaşıldığı durumlarda sunduğu rahatlık üzerine söylenecek pek birşey olmadığı aşikar. Lakin madalyonun diğer yüzünde özellikle performans otomobilleri tabanlı manuel şanzımanlardan vazgeçilmesinin de bir kesim kullanıcıyı oldukça üzdüğü de bir gerçek olarak önümüzde duruyor. En yakın olarak geçtiğimiz ekim ayında Ferrari’nin resmi olarak son verdiğini açıkladığı manuel şanzıman üretimine yakın dönemde BMW’nin M departmanı da eklenmeye hazırlanıyor.


Güney Kore’nin Incheon kentinde düzenlenen BMW M Experience 2017 etkinliğinde basın mensuplarıyla bir araya gelen departmanın satış ve pazarlama sorumlusu Peter Quintus markanın manuel vitese bakışı ve geleceğiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Halihazırda yapılan satışlar üzerinden analiz edilen en güncel veriler doğrultusunda BMW M modellerinin sadece yüzde 10 oranda manuel şanzıman kombinasyonuyla satıldığını ve bunun büyük bir bölümünün Amerika’da gerçekleştiğini ifade eden Quintus, yeni model araçlarda kullanılan manuel şanzımanların oldukça dayanıklı olmasına karşın finanse edilmesi oldukça zor olduğunu belirtiyor. Konuşmasının devamında; “Üzgünüm lakin manuel şanzımanın gelecekte yer alacağını düşünmüyorum.” diyerek önümüzdeki 6-7 yıl içerisinde M modellerinde kullanımının durdurulacağının altını çizen Quintus, otomatik şanzımanların üretiminin yanı sıra güç ve tork iletimi konusunda otomatik şanzımanların çok daha avantajlı olduğunu, araç genelinde ağırlık kazanımı sağladığını ve gelecekte çok daha iyi ve zeki olacağını söyledi.

Ekim ayında Ferrari’nin aldığı kararın ardından “Ferrari’nin manuel vites kutusundan vazgeçmesi kararı hakkında ne düşünüyorsunuz?” sorusu üzerinden yaptığımız ankette ortaya çıkan yüzde 50/50 şeklinde sonucunda gösterdiği gibi otomobil meraklıları bu konu üzerinde ikiye bölünmüş durumda. Kimileri için otomobil kullanma zevkinin önüne geçtiği düşünülen bu karar aslında önümüzde bakıp otonom sürüş ve sürücüsüz araçları gördüğümüzde önemini yitirebilecek bir durum gibi gözüküyor. Geleceğin otomobili rozetiyle tanıtılan araçlarda da gördüğümüz gibi manuel şanzımanı uzun vadede masada görmek zorlaşırken otomobil kullanma ayrıcalığının ne derece korunacağı önümüzdeki bilinmezlikler arasında.

Manuel şanzımandan vazgeçilmesinin otomobil kullanma ayrıcalığına zarar vereceğine inanıyor musunuz?

Yükleniyor ... Yükleniyor ...