reklamı kapat

POPÜLER

Castlevania: Lords of Shadow

Castlevania yaklaşık 15 yıldır devam eden bir seri. Platform, macera ve ucundan da RYO öğelerinin birleştiği, her seferinde de Drakula’nın şeytani güçlerine karşı savaştığımız kült oyunlar bütünü. Serinin bu en son oyununu ilkin 2009 E3’ten önce Metal Gear serisinin yapımcısı Kojima Productions’ın sitesine koyduğu sayacın sonunda öğrenmiştik. Ardından oyunla ilgili detaylar birer ikişer düşmeye başladıkça serinin yeniden başlatılacağını ve oyunun yepyeni dinamiklere sahip olacağını öğrendik. Ardından gelen videolarsa heyecanımızı katladı. Oyun, muhteşem görünmesinin yanında, oldukça sağlam bir hikayeye de sahip olacaktı.

KARANLIKTA DANS
Heyecan içinde bekleşerek geçirdiğimiz bir yılı aşkın sürenin sonunda oyun ellerimize düştü. Biz de oyunu geldiği gibi incelemeye aldık tabii ki. Beklentilerimiz oldukça yüksekti. Özellikle oyunun başlarında bu beklentilerimiz karşılandı da. Ama gelin görün ki oyunun başlarındaki o epik hissiyat, muhteşem atmosfer ve gaza getiren oynanış yerini giderek tekdüzeleşen, hikayedeki odağını kaçıran ve tökezleyen bir deneyime bıraktı. Açıkçası böyle olmasını beklemiyorduk. Bunun birkaç belli başlı sebebi var. Kameranın sabit olması ve sadece belli açılardan karakteri göstermesi işleri zaman zaman fena halde karıştırabiliyor. Güzel manzaralar yakalamak açısından sabit kamera iyi iş görüyor ancak temposu bu kadar yüksek bir oyunda düşmanlarınızın kadraj dışında kalması kabul edilebilir bir durum değil. Öte yandan bazı bulmacaların zorlama olması da oyunun akıcılığını fena baltalamış.

VAMPİRLE GÖRÜŞME
Oyunun bir diğer problemi de giderek daha tekdüze bir hale gelmesi. God of War tarzı savaş mekanikleri iyi çalışıyor ancak çok fazla çeşitliliğe sahip değil. Bir yerden sonra sürekli butonlara bastığınızı hissediyor ve motivasyonunuzu kaybediyorsunuz. Bunun bir diğer önemli nedeni de hikaye akışının önemli karakterler üzerindeki odağını hızlı bir şekilde kaybediyor olması. Gereğinden fazla dallanıp budaklanan hikaye, bir yerden sonra çok fazla kola ayrılıyor ve haliyle bir yol çizmekte zorlanıyor. Siz de bu noktada merakınızı kaybedip “ne olacaksa olsun artık” gibi bir ruh haline giriyorsunuz. Yapımcılar Hideo Kojima’nın deneyiminden çok daha fazla yararlanabilirlermiş ancak belli ki efsane geliştirici çekirdek ekibin işine çok fazla karışmak istememiş. Aksi takdirde ortaya çok daha akıcı ve merak uyandırıcı bir anlatım çıkabilirmiş. Oyunun hikayesi gayet güçlü ancak anlatımda birtakım sıkıntıları var. Buraya kadar pek de iyi şeyler yazamadık ancak bu beklentilerimizin son derece yüksek olmasından kaynaklanıyordu. Bunlar haricinde Castlevania gayet eğlenceli ve aksiyon oyunu sevenlerin keyifle oynayabilecekleri bir deneyim.

OYNANABİLİRLİK
-3YILDIZ-

GRAFİK
-4YILDIZ-

EĞLENCE
-4YILDIZ-

SES – MÜZİK
-5YILDIZ-

YAPIMCI
• MERCURY STEAM

DAĞITICI
• KONAMI

PLATFORM
• PS3, XBOX 360

YORUMLAR