reklamı kapat

POPÜLER

Facebook, yeni durum güncellemeleriyle diğer sosyal ağların önünü kesmeye niyetleniyor

 - Güncelleme: 31 Ocak 2013 12:55

Bir süre önce “Ne haber?” ve “Nasıl gidiyor?” gibi sorularla halimizi, hatırımızı sormaya başlayan Facebook, aramızdaki samimiyeti artırma peşinde. Geride kalan dönem içinde Foursquare‘den aldığı ilhamla konum bildirimi yapabilmemize imkan tanıyan dünyanın en büyük sosyal ağı, şimdi de Path, GetGlue ve Foodspotting gibi sosyal servislerin ekmeğinin peşine düştü. Testleri dün itibarıyla başlayan yeni durum kutusuyla artık nasıl hissetiğinizi, ne izlediğinizi, ne dinlediğinizi, ne okuduğunuzu ve ne yiyip, içtiğinizi arkadaşlarınızla smiley’ler aracılığıyla paylaşabileceksiniz.
Facebook
Yeni durum kutusu, yazdığınız her durum güncellemesine seçeceğiniz kategoriye ait bir şeyler eklemenize izin veriyor. Örneğin “Çok heyecanlıymış” yazıp o an izlediğiniz film olarak “The Dark Knight Rises”ı seçebiliyorsunuz. Ya da “Dinledikçe dinleyesim geliyor” diyip o an dinlediğiniz şarkıyı yazabiliyorsunuz. Üstelik tüm bu durum güncellemelerine arkadaşlarınızı da etiketleyebiliyorsunuz. Yani bir filmi kimlerle izlediğinizi arkadaşlarınızla paylaşabiliyorsunuz. Okuduğunuz, izlediğiniz, dinlediğiniz ve yiyip içtiğiniz şeyleri paylaşırken yalnızca bir şeyler yazmak yerine bunları bir veri tabanı üzerinden seçebilecek olmak elbette uzun vadede Facebook için de bir reklam kapısı olacak. Twitter üzerinde gördüğümüz hashtag çılgınlığının bir benzerinin Facebook’a taşınması muhtemel görünüyor. Facebook kullanıcılarının Twitter kitlesinden farkı ve çokluğu ise Facebook’un doğru bir adım atmış olduğunun göstergesi.