reklamı kapat

POPÜLER

Vogue'un bu çekiminde fotoğrafının düzenlenmesinin ardından Lena Dunham fotoğraflarının düzenlenmesine izin vermeyeceğini açıklamıştı.

Fransa, düzenlenerek “ideal vücut” algısı yaratan reklam görselleri için kanun çıkardı

Sıradan kullanıcıların sosyal medyaya yüklediği fotoğraflarda dahi onlarca “düzeltme” ve filtre varken, reklamlardaki düzenlenmeleri siz düşünün. Özellikle kabul edilmiş “ideal vücut” algısıyla yaratılan bu reklamlardaki düzenlemelere dur diyen Fransa, kanuni açıdan bir adım atıyor.

Reklamlarda fotoğraflanan mankenlerden, ünlülerle yapılmış kapak çekimlerine kadar fotoğraflarda ciddi oynamalar yapılıyor. Zayıflığın dahi asla yeterli olmadığı bu çekimlerin sonunda yapılan düzenlemelerle insanlara bir “ideal vücut” sunuluyor ve olması gereken buymuş gibi bir algı yaratılıyor. Zamanla insanları kendi vücutlarından memnun olmamaya iten ve ilerisinde ciddi psikolojik rahatsızlıklara kadar ilerleyen bir süreçten bahsediyoruz. Reklamların daha gerçekçi olmasını sağlamak mümkün mü? Bu soruya cevap vermek zor. En basitinden fast food firmalarının reklamlarında kullandıkları hamburger görselleri bile gerçeğiyle kıyaslanamayacak düzeyde. Ancak Fransa bu sorunu “uyarı” ile çözmeyi amaçlıyor.

Fransa’da kabul edilen yeni yasa 1 Ekim’de yürürlüğe konuldu. Bu yasaya göre reklamlarda kullanılan herhangi bir fotoğraf için, eğer modelin vücudu dijital ortamda düzenlenmişse, reklamın “Photographie retouchée”, yani fotoğrafın rötuşlandığı ibaresini yerleştirmesi gerekiyor. Bu ibareyi koymadan, vücudu düzenlenmiş bir mankenle reklam verilmesi durumunda ise para cezası söz konusu. Reklamın bütçesinin yüzde 30’u ya da en az 45 bin dolarlık bir cezadan bahsediyoruz.

Fransız reklamcılar ise konuyu oldukça pozitif karşılamış gibi görünüyor. Pek çok reklamcı bunun işlerini etkilemeyeceği görüşünde.