reklamı kapat

POPÜLER

General Motors yöneticisinden Elon Musk ve Tesla’ya “ağır” sözler

Elon Musk, beşinci seviye otonom sürüşte geldiklerini ve Model 3’ün bu yeteneğe sahip olacağını söylemişti. General Motors yöneticilerinden Scott Miller ise pek öyle düşünmüyor gibi.

Model 3‘ün üretim sürecinin yanına elektrikli kamyon projesini de ekleyerek şu sıralarda kelimenin tam anlamıyla kafasını kaşıyacak vakti olmayan Elon Musk ve ekibi otonom sürüş konusunda da taviz vermeden yoluna devam etmek istiyor. Halihazırda lideri konumunda olduğu otonom sürüş konusunda geri kalmak isteyen Musk, tercih edilebilirliği artırmak adına otopilot özelliğini mümkün olan en uygun fiyatla kullanıcılarla buluşturma niyetinde. Böylesine bir tempo içerisinde işlerin devam ettiği Tesla’nın rakiplerinin de boş durmaya hiç niyeti yok. Tıpkı General Motors‘ta olduğu gibi. Aslında markaların yöneticileri arasında var olan çekişmenin yer yer sınırlarını aştığına şahit olabiliyor ve normal karşılıyoruz. Bunu gördüğümüzde içimizden “nasıl olsa kazanan tüketiciler olacak, rekabet iyidir.” demek geliyor. Lakin General Motors’un otonom sürüş geliştirme sorumlusu Scott Miller‘ın açıklamaları, bardağın dolu tarafından bakma açısını biraz zorlayacak gibi gözüküyor. Çünkü bir yöneticinin diğerine “Tüm bunlar saçmalık” dediğine her zaman şahit olmuyoruz.


Miller’ın bu açıklamayı yapma gereği hissettiren şeyse, Musk’ın Model 3’te beşinci seviye otonom sürüşe olanak sağlayacak bir anlamda tamamen bağımsız sürüş için gereken her şeye sahip olduğunu iddia etmesi oldu. Miller’a göre, bu türden bir teknolojiye sahip otomobilin altı haneli etiket fiyatına sahip olması gerekir ve Model 3’ün 35.000 dolardan başlayan fiyatıyla bu tek kelimeyle imkansız. Bu doğrultuda, Elon Musk’ın yaptığı açıklamayı yumuşatılmış şekilde “tamamen saçma ve zırvalık” olarak nitelendiren Miller; “Onların bunu yapacak içeriğe olduğunu düşünmüyorum. Beşinci seviye sürüş mü? Ne yani bunun için bir test var mı? Demek istediğim Audi şu anda üçüncü seviyede olduğunu söylerken kim onlara olmadığını söylüyor? Biz de elimizde beşinci seviye teknoloji var diyebiliriz fakat müşteriler her şeyin farkında. Kavşaktan çıkan aracın hızını ölçen bir sensöre gerçekten güvenmek ister misiniz? Sanırım bu tek başına yeterli değil. Bu nedenle, radar ve LIDAR nesne hızını ölçmede iyi bir iş çıkarıyor, kameralar nesneleri tanımada mükemmel bir iş çıkarıyor. Ancak bir sonraki seviyeyi Tesla Model S’de olanlarla yapabilir misiniz? Ben öyle düşünmüyorum.” diyerek halihazırda var olan ekipmanlarla gerçek anlamlı otonom sürüşün henüz mümkün olmadığının altını çizdi. Gerçek anlamlı otonom sürüş için önümüzdeki 15 yılı ön gören gruba nasıl bir cevap geleceğiyse merak konusu.