reklamı kapat

POPÜLER

Google’ın tartışmalı gizlilik politikası yürürlüğe girdi

Google‘ın, duyurusunu ocak ayında yaptığı yeni gizlilik politikası bugünden itibaren yürürlüğe girdi. İnternet dünyasında büyük çaplı tartışmalara yol açan yeni politika, kullanıcıların farklı Google servislerindeki etkinlikleri arasındaki bilgi akışının önünü açarak Google’ın istediği reklamları daha kolay bir şekilde bizlere gösterebilmesini sağlıyor. Ancak tabii ki Google durumun bundan ibaret olmadığını, her şeyin bizlerin iyiliği için yapıldığını söylemekte. Hemen aşağıda Google’ın Ürün ve Mühendislik Gizlilik Politikaları Direktörü Alma Whitten’ın konuya ilişkin olarak kaleme aldığı yeni mektubu okuyabilirsiniz.

“Google’da işe başladığım 2003 yılından bu yana gizlilik politikaları ve servis güvenliği üzerinde çalışıyorum. Zaman içerisinde ürünlerimiz ve kullanıcı sayımız arttıkça, kullanıcılarımızın güvenini kazanmak konusundaki bilincimiz de arttı. Bu farkındalık bizi servislerimizi geliştirirken yenilikçi bazı araçları da ekleyerek kullanıcı bilgilerinin kontrolünü tamamen onlara bırakmak konusunda çözümler sunmaya yöneltti. Bu araçların yanı sıra kullanıcılarımızın gizlilik politikalarımızı kolaylıkla anlamalarını sağlamaya dikkat ettik.

Bu yıl Ocak ayında, gizlilik politikalarımızda bazı değişikliklere gideceğimizi duyurduk ve bugün bu değişiklikler aktif olacak. Bu güncellemenin kullanıcılarımız için çok önemli olduğunu bildiğimizden bugüne kadar onlarla yaptığımız en geniş kapsamlı iletişimi kurarak, ürünler bazında bu değişiklikleri anlaşılır kılmayı hedefledik. Google arama özelliklerini kullandıklarında bilgilendirmeler yaptık, e-mail ile iletişim kurduk. Eğer bir Gmail, Youtube veya başka bir Google servisini kullanıyorsanız bu değişiklikleri mutlaka duymuş olmalısınız.

Bu güncelleme ile ilgili kullanıcılarımızın birçok soru işareti var ve bunların olması çok doğal. Çünkü gizlilik çok önemli bir konu. Ancak bu değişiklikle ilgili bazı yanlış anlaşılmalar söz konusu. Bu değişikliğin temel amacı gizlilik politikalarımızı kullanıcılarımız için daha anlaşılabilir kılmak ve onlara daha iyi bir Google tecrübesi yaşatabilmek.

Bu değişimdeki temel hedeflerimiz:

Sadeleştirmek: Google 1998’de bir arama motoru olarak hayatımıza girdi ve sonrasında birçok yeni servis eklendi. Bunların arasında Gmail, Google Maps, Chrome, Google Docs, Android ve Google+’ı sayabiliriz. Her ürün özelinde yeni bir gizlilik politikası oluşturulmaktaydı.

Servis bazında gizlilik politikalarını okumak kullanıcılarımızın neredeyse bir tam gününü alıyordu. 2010 yılında gizlilik politikalarımızın değiştirilmesi, basitleştirilmesi için ilk adımı attık. Birçok servis için var olan gizlilik politikalarını genel gizlilik politikamızın içine dahil ettik. Ama geride 70 farklı sözleşme vardı. 24 Ocak tarihinde temel Google Gizlilik politikamızı yeniden yazdığımızı ve 60 servisin hazırlanan bu sözleşme kapsamına dahil edildiğini duyurduk. Bugün itibarı ile artık kullanıcılarımız tek bir sözleşme ile Google servislerini kullanabilecekler.

Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak: Var olan gizlilik sözleşmelerimiz, kullanıcılar Google hesaplarına girdiklerinde servisler arasındaki birçok bilgiyi paylaşmaya imkan tanıyordu. Örneğin bugün Google Takvim uygulamasına bir randevunuzu kaydettiğinizde Gmail hesabınıza toplantı hatırlatmanız e-mail olarak düşmekte. Ya da Gmail’den adres defterinizdeki biri ile Google Docs üzerinden bir şey paylaştığınızda e-mail adresi otomatik olarak tamamlanmakta. Bu uygulamalar kullanıcılara zaman kazandırmak üzere tasarlanmış çözümler.

Ancak var olan gizlilik politikalarımız iki servis arasındaki bilgi bağlantısını sağlamayı kısıtlamaktaydı. Mesela Web tarihçesi (eğer kullanıcı girişi yaptıysa) ve 2007’de Google bünyesine dahil olan YouTube. Eğer kullanıcı Google’a giriş yaptıysa ve Google’da yemek tarifleri arıyorsa, mevcuttaki gizlilik politikamız YouTube’a girdiğinde, arama tarihçesini baz alarak yemek tarifi video önerisinde bulunmamıza imkan vermiyordu.

Tek bir dokümanda toplanan yeni gizlilik sözleşmemiz ile, artık eğer kullanıcı giriş yaparsa, servislerimiz arasında aynı kullanıcının bilgilerini birleştirebileceğiz. Böylelikle kullanıcılarımızın daha ilintili ve faydalı bilgilere kısa sürede erişmesini sağlayacağız.

Bu süreçte kullanıcı gizliliğine yaklaşımımızda herhangi bir değişim sözkonusu değildir. Kullanıcı bilgilerini toplamaya yönelik bir eğilimimiz asla yoktur. Kişisel bilgilerin reklamverenler ile paylaşılması veya satılması da söz konusu değildir. Sadece kullanıcıların izin verdiği ölçüde bilgilerinin servislerimiz arasında bağlantısını kurarak daha iyi bir web tecrübesi yaşamalarına imkan tanımayı hedefliyoruz.

Eğer bilgi paylaşımının bu tecrübeyi yaşamanız için gerekli olmadığını düşünüyorsanız, arama, harita veya YouTube’a kayıt olmadan da kullanma imkanına sahipsiniz. Eğer giriş yaptıysanız, birçok gizlilik aracımızı kullanarak bilgi paylaşımlarınızı kontrol edebilirsiniz. Örneğin arama ve YouTube geçmişinizi kapatabilir, Google ağında gösterilen reklamların gösterimini kontrol edebilirsiniz. Farklı hesaplardaki bilgilerinizi ayırabilirsiniz. Özetle, Google araçlarından faydalanarak, bilginiz üzerinde tüm kontrole sahipsiniz.

Her zaman olduğu gibi bugün de gizlilik konusuna verdiğimiz önem ve yaklaşımımızda herhangi bir değişiklik söz konusu değil. Daha anlaşılır ve şeffaf çözümler, bilgi kontrolü ve güvenlik konuları sizlerin bize olan güveninizin sürmesi için vazgeçilmez. Biz Google’ı sizin için inşa ettik ve inanıyoruz ki bu değişimler servislerimizi sizler için çok daha iyi bir hale getirecek.”