reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai-Genesis’in performans başkanından BMW ve Mercedes hakkında tartışma yaratan açıklamalar

20 Eylül 2017

30 yıl BMW M’de görev yaptıktan sonra Hyundai ve Genesis’in performans sorumlusu olan Albert Biermann, alışılagelmişin dışında açıklamalarda bulundu.

Geçtiğimiz hafta içerisinde doğrudan Almanya merkezli BMW, Mercedes ve Audi gibi üreticilere rakip olacak şekilde G70‘in tanıtımını gerçekleştiren Genesis, modelleriyle sürdürdüğü bu iddiayı stratejisiyle de sürdürecek gibi gözüküyor. Hyundai-Genesis olarak “N” rozetiyle yeni bir performans markasını da devreye sokan grubun önemli isimlerinden Albert Biermann‘in BMW ve Mercedes gibi markalar için yaptığı açıklamalar tartışma konusu oldu. Genesis ve N departmanının performans geliştirme sorumlusu olan ve 30 yıl boyunca BMW M‘de önemli işlere imza atan Biermann, iki Alman devinin çok gerekli ve değerli olmayan teknolojiler üzerinde zaman harcadığını ifade etti.


2015 yılında Kore merkezli markaya katılan Biermann; “İlk olarak şunu belirtmekte fayda var, gerçekleştirilen bu adımların hepsi tamamen pazarlama taktiği. Kaç kişi daha sonra sunulan bu teknolojileri satın alıyor? Bunların çoğu medyada gösteriş yapmak ve teknoloji seviyesini göstermek için. Elektronik olarak yüzeye adapte olabilen süspansiyonlar ve yol algılayıcı kameralar, bence bunların hepsi aptalca teknolojiler.” diyerek BMW ve Mercedes başta olmak üzere birçok önemli üreticinin boşuna zaman ve para kaybettiğine inandığını söyledi. Bu yüzden daha basit ve kullanışlı teknolojiler üzerinde AR-GE süreci yürüttüklerinin altını çizen Biermann, “Özellikle araçların test sürecinde 30.000 kilometre kurallarımız var ve bunun 10.000 kilometresinin Nürburgring’de gerçekleştiriyoruz. Bunu artık başka kimsenin yaptığını pek düşünmüyorum. Belki Porsche veya Ferrari olabilir lakin diğer markaları 8.000 ile 5.000 kilometrelik test süreci uyguluyor. İşin bir diğer komik kısmı da G90’ın sınıfında gerçekleşiyor. BMW 7 Serisi ve Mercedes S-Serisi ile yarışan bu modelimizi geliştirirken tüketici odaklı düşünüyoruz. Rakiplerimiz de 2.2 tonluk araçları pistlere götürüp medya etkinliği düzenliyor. Böyle bir arabanın ne zaman yarış pistine çıkacağı sorusunu da sormak gerekiyor.” diyerek araçlarına güvendiklerinin ve tüketici odaklı ürünler ortaya koyduklarının altını çizdi.

YORUMLAR