reklamı kapat

POPÜLER

lamborghini urus

Karşınızda dünyanın ilk süper spor arazi otomobili: Lamborghini Urus

 - Güncelleme: 14 Aralık 2017 22:33

Düzenlenen özel etkinlikle tüm dünyanın karşısına çıkan Lamborghini Urus, markayı uzun yıllar sonra farklı bir sınıfta temsil edecek.

Lamborghini’nin, serüvenini 2012 yılı Pekin Otomobil Fuarı‘nda başlattığı Urus, konsept formundan üretim hazır hale nihayet geçti. Düzenlenen özel etkinlik kapsamında tanıtımı İtalya‘da gerçekleştirilen model dünyanın ilk süper spor arazi aracı rozetini taşıyor. Tasarım detayları geçtiğimiz günlerde kendisini belli eden Urus’un teknik değerleri de analizini yaptığımız yazıda yer verdiğimizden çok farklı olmadı diyebiliriz. Aventador’un tasarım kimliğinden izler taşıyan Urus’un performans değerleri de en az görünüşü kadar etkileyici.

305 km/s’lik maksimum süratle dünyanın en hızlı SUV modeli

Lamborghini’nin LM002‘nin ardından SUV sınıfına dönüş yaptığı Urus’ta 4.0 litrelik twin-turbo V8 motor görev yapıyor. 650 beygir güç ve 850 Nm tork üreten bu motor, aracı 0’dan 100’e 3,6 saniyede taşırken maksimum 305 km/s’e çıkarabiliyor. Urus’un ivmelenme istikrarı da oldukça başarılı oluşu 0’dan 200’e 12,8 saniyede çıkabilmesiyle ortaya koyuluyor. Lambo’nun verilerine göre motorun ortalama tüketim değeriyse 100 kilometrede 12,7 litre. Elektro hidrolik yapıda sekiz ileri otomatik şanzımanla kombin edilen modelde tork iletim teknolojisiyle bir araya getirilmiş dört tekerlekten çekişli altyapı kullanılıyor. Bu tork iletim sisteminde gücün maksimum yüzde 87‘sinin arka tarafa aktarıldığını da belirtmekte fayda var. Dikkat çeken teknik değerler arasında frenleme kabiliyeti de yer alıyor. Lamborghini’ye göre Urus’ta kullanılan karbon seramik frenler, aracı 100’den 0’a 33,5 metrelik mesafede durdurabiliyor.

Her koşula uygun sürüş modları

Urus’un ebatlarına baktığımız zaman 5.112 milimetre uzunluğa, 2.016 milimetre genişliğe, 3.003 milimetre aks mesafesine ve 1.638 milimetre yüksekliğe sahip olduğunu görüyoruz. 2.200 kilogramın altında olan toplam ağırlık değeriyse beklediğimiz gibi kardeşi Porsche Cayenne‘nin altında. Aerodinamik yapısı sayesinde yerden yüksekliğine rağmen süper spor dinamikleri sunmayı başaran modelde Aventador’dan alınan bir diğer özellikse arka tekerlekten manevra kabiliyeti. Bu özellik sayesinde düşük hızlarda Urus’un ciddi bir manevra kabiliyeti olduğunu da söyleyebiliriz. Lamborghini’nin sürekli üzerinde durduğu sürüş modları kısmındaysa karşımıza Strada, Sport, Corsa, Neve (Kar), Terra (Arazi) and Sabbia (Kum) ve Ego (Kişisel) seçenekleri çıkıyor. Urus’un Neve, Terra ve Sabbia modlarında yükseklik değeri artarken Sport ve Corsa modlarında sportif sürüş için bu değer aşağıya çekiliyor.

Aracın iç dünyasında dış bölümde gördüğümüz altıgen parçalar dikkat çekiyor. Bardaklık ve klima çıkışlarına varana kadar kullanılan bu yapının sürücüsüne karakteri hissettirmek konusunda başarılı olduğu da bir gerçek. Urus’un kokpitinin merkezinde iki adet TFT ekrana yer veriliyor. Üç boyutlu grafiklerle zenginleştirilmiş olan bu ekranlardan üst taraftaki multimedya, alt kısımda yer alansa klima ve aracın elektronik ekipmanlarının kontrolüne erişimi sağlıyor. İç dünya demişken Urus’un bagaj kapasitesini de es geçmek olmaz. Standartlarda 616 litrelik bir kullanım alanı bulunan bu bölümde koltuklar yatırıldığında 1.596 litrelik hacim ortaya çıkıyor. 2018’in bahar döneminden itibaren sokaklara çıkacak olan Lamborghini Urus Avrupa pazarında 171.429 euro‘luk başlangıç fiyatına sahip olacak.

Video