YENİ
PS4 Pro incelemesi PS4 Pro incelemesi

POPÜLER

gunselmodel11
gunselmodel1main
gunselmodel12
19

Karşınızda tamamen elektrikli ilk yerli otomobil: Günsel Model 1 [Video]

10 Ekim 2016

Yerli otomobil projeleri meyvelerini vermeye başlıyor. KKTC Yakın Doğu Üniversitesi, ilk yerli otomobil projesi Günsel Model 1 ile bu sürecin ilk adımı resmi olarak attı. İşte teknik detaylarıyla ilk elektrikli yerli otomobil Gürsel Model 1.

Yakın Doğu Üniversitesi’nin, kurucu rektörü Dr. Suat Günsel’in projesi ve hayali üzerine gelen otomobil üretme süreci için günümüze kadar beklemesi gerekti. Doç.Dr. İrfan S. Günsel ise bu hayali bir misyon olarak edinip proje aşamasından somut bir adıma getirdi. Model 1’in üretici markası Günsel’in adı da bu süreçten geliyor. Tasarım ekibinin üzerinde çalıştığı 90 farklı tasarımın ardından belirlenen Günsel Model 1 oldukça tatmin edici tasarımı ve 4 kişilik yolcu kapasitesi ile beklentileri rahatlıkla karşılayabiliyor. “Sessizliği Sür” sloganıyla yola çıkan Gürsel Model 1 sürüş konforu konusunda da iddialı.

gunselmodel11
Tamamen elektrik enerjisini kullanan Model 1’de yer alan rejeneretif sistemle, frenleme esnasında enerjinin geri kazanımı sağlanıyor. Menzil değerine doğrudan etki eden ağırlık kriterinde maksimum verimliliği elde etmek adına Günsel ekibi, şasi ve gövdede alüminyum ağırlıklı komponentlere yer veriyor. Günsel Model 1’in en dikkat çekici özellikleri ise şarj ve menzil değerlerinde yatıyor. Tam şarjla 350 km (BMW i3 yaklaşık 160 km) gibi oldukça önemli bir menzil değeri sunan Model 1, hızlı şarj teknolojisi yardımıyla yarım saatlik bir şarj süresi ile bataryasını dolu hale getirebiliyor. Günsel ekibi 500 bin km‘nin ardından bile batarya ömrünün yüzde 90 seviyelerinde kalabildiğinin altını çiziyor. Günsel Model 1, elektrikli motoru ile 0’dan 100’e ise 8 saniyede erişebiliyor. (BMW i3 – 7,2 saniye). Üretim sürecinin ardından Günsel Model 1’in yakın zamanda satışa sunulması bekleniyor

VİDEO 1

VİDEO 2

YORUMLAR
  • selim

    Eeee Türkiye’de daha akaryakıtlı otomobil yapılmadan Kıbrıs’ta elektrikli otomobil nasıl yapılmış yahu? Böyle bir çalışma olduğu neden daha önce kamuoyuna yansımamış ki?

  • Kaan

    Bu nedir ya kaç gündür bunu bekliyorum nedir nasıl bşey olmuş diye meraktan öldüm.. Sonuç maket gibi bşey yapmışlar koymuşlar saçma sapan bi de 36.50 de bşey kırılıyor laps diye çöküyor araba. Şaka mısınız arkadaş ya. Düğün fotoğrafı çektirir gibi bi de toplanıyosunuz çoluk çocuk ne varsa. Bununla mı bu profesyonellikle mi sollayacağız Tesla Motors u? Az gerçekçi olalım daha çok çalışalım işimizi ciddiye alalım emek verelim.

  • Abra Kadavra

    Hep eleştirir bpk atar sizin gibi götkafalılar. Ulan ne maketi. Prototip diye bi bok duymadın mı hayatında? Ayrıca kırılan senin kafatasın beynin dışarı akmış haberin yok. At yarrağı. Platform çöküyor görmüyormusun. Düğün fotoğrafı ne alaka? Adam logosuna bile çocuklarını ailesini sığdırmış bir kareye koymuş çok mu? Ne hayırlı bir evlat ki babasının hayalini gerçekleştirmiş örtüyü de babasına çektirmiş. Sen anca oturduğun yerden bok ye. Senin hayatını o hayatta gerçek bildiğin ne varsa götüne koyayım.

  • Abra Kadavra

    Çok çok iyi !! Başlangıç için muazzam diyebilirim. Bir de anavatanda da desteklense ne harika olur..Enerji kıtlığı çektiğimiz, petrolde dışa bağımlı olan ülkemiz için bulunamaz bir nimet..Devlet boş zamanlarında memleketi yönetme mesaisini biraz arttırabilirse, milletin arasina karışıp milletin çıkarlarına göre hareket edebilirse, fahiş ötv ve kdv yükünü bu otomobillere yüklemez ise belki bu BOP uşaklığına da gerek kalmaz. Kendi kendine yetebileni geç dünyanın süper üç gücünden biri olma firsatimiz varken Amerika ve İsrailin uşaklığını yapıyoruz 80 senedir!

  • Abra Kadavra

    Hep eleştirir bok atar sizin gibi götkafalılar. Ulan ne maketi. Prototip diye bi bok duymadın mı hayatında? Ayrıca kırılan senin kafatasın beynin dışarı akmış haberin yok. Platform çöküyor görmüyormusun. Düğün fotoğrafı ne alaka? Adam logosuna bile çocuklarını ailesini sığdırmış bir kareye getirip fotoğraf çektirmiş çok mu? Ne hayırlı bir evlat ki babasının hayalini gerçekleştirmiş örtüyü de babasına çektirmiş. Sen anca oturduğun yerden bok ye. Bok yiyin lan. Az gerçekçi olalımmış gerçek ne var ki senin hayatında dingil. Senin hayatın da o hayatta gerçek bildiğin ne varsa bvir tarafına girsin amip kafalı.

  • Abra Kadavra

    Sence niye? Hadi bi sor da kendine bari sende bir cevap üretirsin dünyaya faydalı olursun..

  • Gurur duydum.

  • Abi bunlar tuvalete gitmeye üşenip de şöyle olsa böyle olsa diyen ergenlik kalıntısı insan parçacıklarıdır. Hiç zamanını harcama bu tarz Barnie moloztaşlara.

  • fırtına

    Yani herşey güzel de sanki bişeyler atanıyor gibi geldi. Üretilmiş olabilir ama satış süreci bence çok farklı yani seri üretime girmek çok riskli ve insanlara güven vermez illa ki devlet desteği alman lazım. Kaldı ki teknolojisi gayet iyi bahsedilen göre bunu nasıl elde ettin. İyi araştırıp öyle destek vermeliyiz
    Türkiye’de bu çok zor olduğu halde Kıbrıs’ta bunun gerçekleşiyor olması sevindirmek ile birlikte çok soru işareti bırakıyor.

  • BAYRAKTAR

    Bir zamanlar 3gen diye araba markamız vardı yalan oldu nasıl İHA ANKA larında yalan olduğu gibi unutulup gitti…

  • Abra Kadavra

    O değil de Log ‘a burdan selam çakıyorum küfürlerimi güzel sansürlemiş ))

  • Abra Kadavra

    http://www.kibrismanset.com/guncel/gunsel-araba-montaj-mi-h157773.html biraz araştırayım dedim var sanki bi bit yeniği diye. Bak sen. Lan bi kere de yanılmayalım. Doğru düzgün bişiler görelim.

  • Abra Kadavra

    http://www.kibrismanset.com/guncel/gunsel-araba-montaj-mi-h157773.html biraz araştırayım dedim var sanki bi bit yeniği diye. Bak sen. Lan bi kere de yanılmayalım. Doğru düzgün bişiler görelim…

  • Kaan

    Sana bişey demiyorum almışssın cevabını.

  • Abra Kadavra

    En azindan arastirdim da yazdim sen gibi boş kafadan sallamadim.

  • Kaan

    Hala Anlamıyorsun dostum amaç kötülemek değil ama görünen köy klavuz istemez. Adamlar arabayı çalıştırsa platforma o şekilde çıkarsa açsa kapıları kaputu bagajı vs hız testleri menzil testleri videolarını koysa dese ki işte biz böyle bşey yaptık öpüp başıma koyarım. Ama bariz uyduruk ve iddasına varım o şeyin içinde bırak motoru koltuk bile yok. Şimdi ben buna oh ne güzel yapmışsınız milli gururumuz mu diyeyim. Enayilik olmaz mı.

  • selim

    Cevabını bildiğim soruyu niye sorayım anlayamadım. Siz de cevap vermek yerine laf yetiştirir bir tavır takınmışsınız sebebini de anlayamadım. Varsa cevabınız duymak isterdik.

  • Süleyman YURT

    siteyle nasıl eleştiri yapıyorsunuz burada adamlar sitelerini değil yaptıkları yeni türk arabasını tanıtıyorlar .. coookk ilginçsiniz.. site iyi olsa ne olmasa ne ….

  • Abra Kadavra

    Olm siteyi kim eleştirmiş la suleman. Kaan hiz testi mesti vs onlarin yapilacagi bi yer degil orasi. Ama bu suat gunsel midir ne haalttir kibrista bayagi bayagi zenginmis..liman komple bunlara peşkeş edilmis. Sonra kamuoyunda bayagi yaygara koparmis bunlarda dikkati baska yone cekmek icin boyle bisi yapti diyorlar. Tipinde bakislarinda hayir yok zati 2 milyar dolarlik serveti varmis adamin rektör yani bu adam. Midemi bulandıriyor boyleleri. Ogrencilerine para gozuyle bakan adamlardan igreniyorum .

ANKET

Oyun oynarken en çok vakit geçirdiğiniz platform hangisi?

Loading ... Loading ...