YENİ
PS4 Pro incelemesi PS4 Pro incelemesi

POPÜLER

fiesta1
fiesta2
fiesta3
fiesta5
fiesta4
fiesta6
fiesta7
fiesta8
fiesta10
fiesta9
5

Karşınızda yeni model seçeneği ve özellikleriyle 2017 Ford Fiesta

30 Kasım 2016

2017 Ford Fiesta, Almanya’da düzenlenen etkinlikle ilk kez tüm dünyanın karşısına çıktı.

İngiltere’nin birinci, Avrupa’nın üçüncü en çok satan otomobili Ford Fiesta yeni yüzüyle nihayet karşımızda. Almanya’nın Köln kentinde düzenlenen özel etkinlikle tüm dünyanın karşısına çıkan 2017 Fiesta geçtiğimiz süreçte kameralara yakalanan ve etkinlik öncesi ortaya çıkan ilk fotoğraflarıyla ünvanlarını koruyacağının sinyallerini vermişti. Ford, yeni tasarım çizgileri ve motorlarıyla birlikte Fiesta’da yeni bir model versiyonunu da sunarak minik SUV modasına uydu!


fiesta2

Tasarım

Yeni Fiesta’nın yerini aldığı modele göre en büyük tasarımsal farkları arka ve iç tarafta yer alıyor diyebiliriz. Ön tarafa baktığımızda Focus’a daha çok yaklaşmış ve donanım seviyelerine göre çeşitlilik gösteren ön ızgarayla karşılaşıyoruz. Yeni Fiesta’nın arka tarafında beklentilere paralel olarak, günümüzde dikey olarak konumlandırılmış ışıklandırmanın artık tamamen yatay formda sunulduğunu görüyoruz. Ford yatay formda yer verdiği far yapısını C şeklindeki ışıklandırmalarla kombin ediyor. Fiesta’nın dış hatlarının genelinde çizgileri daha keskin ve net bir tasarımın hakim olduğunu söylemek mümkün.

fiesta10
Yeni Fiesta’nın içerisine girdiğimizde gözümüze ilk çarpan Ford’un büyüklüğünü 8 inç olarak belirlediği multimedya ekran oluyor. Çoğu Mercedes modellerinde görmeye alışık olduğumuz, kokpitin dışında konumlandırılan bu ekranda, Ford’un en güncel yazılım geliştirmelerinin yer aldığı SYNC3 sistemi yer alıyor. Ford, 8 inç’lik multimedya ekranını “sınıfının en yüksek çözünürlüklü ekranı” olarak nitelendiriyor. Ford’un modellerinde yüksek donanımlarda sunulan Sony ses sisteminin yeriniyse 2017 Fiesta’da Bang & Olufsen alıyor. Ford, multimedya sistemi ve genel donanımlarıyla yeni Fiesta’ya “Dünyanın en teknolojik küçük otomobili” diyecek kadar güveniyor.

Ford’un diğer modellerinde de gördüğümüz ses algılama sisteminin (her ne kadar Türkçe olarak beklediğimiz randımanı alamasak da) yeni Fiesta dahilinde geliştirilmiş hali kullanıcılara sunulacacağını söyleyebiliriz. Ses algılama sistemiyle birlikte 2017 Fiesta’da, aktif park asistanı, kör nokta uyarı, şerit takip ve uyarı ve aktif trafik uyarı gibi sistemler başta olmak üzere sürücüye yardımcı 15 yeni sürüş asistanı sunulan donanımlar arasında yer alıyor. Fiesta’nın güvenlik bazındaki en önemli yeniliğiyse gelişmiş çarpışma algılama sistemi. Geliştirilen bu sistem sensörleriyle birlikte 130 metreye kadar muhtemel çarpışmalara karşı sürekli tetikte bekliyor.


fiesta7

Fiesta ile modaya uymak

Geri bıraktığımız dönemden bugüne kadar sizlerle birlikte sık sık ivmelenen crossover, SUV ve pickup pazarıyla alakalı birçok dosya ve haberi değerlendirmiştik. Kullanıcıların binek modellerinin yerden yükseltilmiş ve süspansiyon karakterlerinde yaptıklıkları küçük değişimlerle birlikte karşımıza çıkardığı Active modelleri, bu süreçte crossover ve SUV’lere ulaşamayan tüketicilere yeni bir seçenek oldu. Hyundai’nin i20 Active ile son olarak bunun en canlı örneğini karşımıza çıkardığı bu modaya Ford, Fiesta Active ile 2017 jenerasyonundan itibaren dahil oluyor. Hyundai i20 Active’de de olduğu gibi yerden yükseklik değeri artırılmış olan Fiesta Active’de tavana eklenen çıtalar ve tampon-difizör değişiklikleriyle bu hava verilmeye çalışılıyor. Active dahil olmak üzere bütün Fiesta ailesi beklendiği üzere daha büyük boyutlarda ve içeride daha ferah yaşam alanıyla birlikte geliyor.


Motor

2017 model Fiesta varyasyonlarında sunulacak motor seçenekleri geçmiş jenerasyonla benzerlik gösteriyor diyebiliriz lakin aynısı demek mümkün değil. Yenilenen motorların güç ve tork değerlerinde artış, emisyon değerlerinde ise düşüş olduğunu görüyoruz. 1.0 litrelik üç silindirli EcoBoost motorlar 100, 125 ve 140 beygir güç varyasyonlarına sahip olarak karşımıza çıkıyor. Yeni nesille birlikte Ford, 1.0 litrelik EcoBoost motora, silindir pasivizasyonu olan (Tek silindir pasivize oluyor) dünyanın ilk üç silindirli motorunu da sunmaya hazırlanıyor. Bu sistemin Volkswagen grubunun motorlarında yer alan ACT (Aktif Silindir Teknolojisi) sistemine benzer nitelikte olduğunu söyleyebiliriz. Dizel motor ayağındaysa Focus’ta da sunulan 1.5 litrelik ünitenin en yüksek güç değerine sahip versiyonu olan ve 120 beygir güç ile sunulan Duratorq seçeneğinin 2017 Fiesta ailesinde sunulacağını belirtelim. Yeni Fiesta’nın motor seçenekleri beş ileri manuel ve altı ileri otomatik şanzımanlarla kombin ediliyor. Yeni model seçeneği ve yüzüyle Fiesta kullanıcılar tarafından yine sınıfının en çok satan modellerinden biri olmaya aday.

2017 Ford Fiesta hakkında ne düşünüyorsunuz?

YORUMLAR
  • yusuf

    1.5 dizel altı ileri otomatik seçeneği gelmiş mi yani? Daha öncekilerde dizel otomatik seçeneği yoktu çünkü?

  • Ozan Öğretmenoğlu

    Ford, 1.0 EcoBoost motorda kullandığı silindir pasivizasyonunda kaç silindirin devre dışı kalacağını açıklamadığı gibi bununla ilgili tanıtımda bir bilgi vermedi. Dizel motorlarla ilgili geleceğin karanlık olduğunu düşünürsek, düşük hacim benzinli varyasyonların satılması için getirmeyebilirler. Şimdilik benzinli motorlarla devam gibi gözüküyor.

  • İlkan Akten

    Hocam 3 silindirli motorda 2 silindir kapanmaz. 1 tanesi kapanacak.
    1.5 dizel için otomatik olmayacak diye biliyorum.

  • İlkan

    6 ileri henüz yok. 5 ilerinin son oranını 6. vites ihtiyacını giderecek şekilde ayarlayacaklardı. .

  • Ozan Öğretmenoğlu

    Yorumuma bakarsanız zaten ben de tam olarak bunu söylemiştim. “Tek silindir devre dışı kalacak”. Şu an gelen bilgiler dizel otomatiğin olmayacağı yönünde.

ANKET

Oyun oynarken en çok vakit geçirdiğiniz platform hangisi?

Loading ... Loading ...