YENİ
Huawei Mate 10 Pro ilk bakış Huawei Mate 10 Pro ilk bakış

POPÜLER

Maserati Levante’yi ateşli bir hatchback modeline dönüştüren proje [Galeri]

18 Mayıs 2017

Lamborghini, Ferrari, McLaren ve Rolls-Royce gibi markaların modelleri üzerinde yaptığı tasarım ve performans geliştirmeleriyle bilinen Novitec, aynı dönem içerisinde ikinci Levante projesiyle karşımızda.

Kullanıcıların yoğun ilgisiyle birlikte tarihinin en zengin dönemini yaşayan crossover/SUV sınıfının lüks segment üreticileri de kendisine çektiğine bir süredir şahit oluyoruz. Lamborghini’ye Urus, Bentley’e Bentayga gibi modelleri üretmeye iten bu ilginin Maserati cephesindeki temsilcisiyse Levante olmuştu. Marka tarihinin bu platforma sahip ilk modeli olan Levante genel yapısıyla kullanıcıların yanı sıra kısa sürede performans geliştirme şirketlerinin de ilgi odağı olmayı başarmıştı. Mart ayında sade olarak nitelendirebileceğimiz bir Levante projesiyle karşımıza çıkan Novitec ekibinin ikinci Levante projesiyse aracı adeta kendi sınıfından binek sınıfına çekiyor. Gövdenin yanı sıra teknik iyileştirmelerin de yapıldığı proje Levante’yi bu formda hayal eden kullanıcılar için biçilmiş kaftan niteliğinde.


Dış tasarımdaki değişime jantlardan başlayan Novitec ekibi bu bölümdeki takımın büyüklüğünü 22 inçten yana tercih ettiğini görüyoruz. Jantların ardından aracın gövdesinde yapılan değişimle birlikte 100 milimetre önde 120 milimetre arkada daha geniş bir form yakalanıyor. Bu kaslı görüntüyü ön tampon-lip, marşpiyel, difüzör ve dört çıkışlı egzozlarla tamamlayan Novitec ekibi kaput üzerinde de karbon fiberden bir imza atmayı ihmal etmiyor. Projeye en büyük karakteri katan ve Levante’yi sportif bir hatchback formuna dönüştüren geliştirmeyse süspansiyon ayağında. Bu bölümde yapılan küçük değişimlere ek olarak 25 milimetrelik bir alçalmayla sportif tasarımın perçinlendiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.


Motor geliştirmesine geçtiğimizde tıpkı mart ayında paylaşılanda olduğu gibi dizel ve benzinli motorlar üzerinde de iyileştirmenin sunulduğu gözümüze çarpıyor. Dizel motordaki bu geliştirme 43 beygir 80 Nm tork farkla 318 beygir 680 Nm tork benzinli motordaysa 487 beygir 660 Nm tork olarak karşımıza çıkıyor. Araçların geliştirmenin ardından 0-100 değerlerinde de hatırı sayılır bir iyileşme söz konusu. Bu bölümde dizel versiyon 0,7 saniyelik iyileşmeyle 6,2 saniyede, benzinli versiyonsa 0,4 saniye iyileşmeyle 4,8 saniyede 0’dan 100’e hızlanmasını tamamlayabiliyor.

YORUMLAR
ANKET

En son tanıtılan akıllı telefonlar arasında favoriniz hangisi?

Yükleniyor ... Yükleniyor ...