reklamı kapat

POPÜLER

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain incelemesi

 - Güncelleme: 23 Eylül 2015 19:39

metal-gear-solid-v-ek-03

BUNUN KOJIMA’SI AZ OLMUŞ

MGS V ile ilgili düşüncelerimize geçmeden önce çözmemiz gereken bir konu var; bu oyunu nasıl bir yönelimle incelememiz gerektiği. Tüm Metal Gear külliyatını dikkate alarak mı incelemeliyiz, yoksa tek başına ele alıp yapabildiklerini mi değerlendirmeliyiz? İnanın bize, bu iki yönelimin sonuçları çok ciddi farklılıklar barındırıyor. Şöyle söyleyelim; Metal Gear Solid V, tek başına ele alındığında muazzam bir oyun. Oynanış elementleri, aksiyon dozu, yapay zekanın başarısı, açık dünyanın güzelliği derken dört dörtlük bir sonuç çıkıyor karşımıza.

Bize soracak olursanız bu oyunu geçmişi görmezden gelerek ele almak mümkün değil ve tüm Metal Gear serisini dikkate aldığımızda, bu oyunda kusurlar, olmamışlıklar ve boşvermişlikler görüyoruz.

Hali hazırda pek çok yerde oyunun puanlarını görmüş olmanız muhtemel. 10’lar, 9,5’ler havada uçuşuyor. Herkesin fikrine saygılıyız, ancak bize göre bu puanlar fazlasıyla şişirilmiş durumda. Bu kadar çok 10 görünce oyuncu ister istemez kusursuz bir yapımla karşılaşacağını düşünüyor ancak MGS V kusursuz bir oyun değil. Yer yer sıkıcı, bazı bazı kendini tekrar eden ama en önemlisi olması gerektiği kadar etkileyici olmayan bir yapım var karşımızda. Oyunun başından sonuna kadar muhtemelen 75 kere; “A Hideo Kojima Game” ibaresi gözünüze sokuluyor. Lakin bize göre MGS V, şimdiye kadar yapılmış en “Hideo Kojima’ya ait olmayan” MGS oyunu. Pek çok anlamda güzel, pek çok anlamda başarılı ama Hideo Kojima seviyesi bambaşka bir seviyedir ve bu oyun o seviyenin altında kalıyor ne yazık ki…