reklamı kapat

POPÜLER

Overwatch incelemesi

ek-3

TEAM FORTRESS 2 SEVENLERE

Overwatch; temel düzeyde MOBA sistematiklerini bünyesine entegre etmiş, bol Team Fortress 2 aromalı bir multiplayer FPS oyunu. Böyle söylediğimiz için bazıları hemen celallenebilirler tabii Overwatch’un neresi MOBA diye ki haklılar da. Sadece sistemsel bazda esintiler bulunmakta diyebiliriz. 6 vs 6 oynanışa sahip olması, karakter sınıflarının tank, support gibi ayrışması, başarılı oldukça yeni kıyafetlerle kozmetik ödüllere sahip olunması gibi aslında çoğu oyunda standart hale gelmiş özellikler barındırıyor bünyesinde. Bu bağlamda lezzet olarak Team Fortress 2’ye daha fazla benzediğini kabul etmemiz gerekli. Ki bununla da hiçbir sorunumuz yok zira TF2 yapısında Blizzard’ın ellerinden çıkma bir oyunu pamuklara sarmalar saklarız.

Blizzard, bu oyunla birlikte dünya genelinde başarılı ürünler yaratmasının arkasındaki sırrı bir kez daha gözler önüne sermiş. Gerek Hearthstone’da, gerekse de Heroes of the Storm’da daha önce yaptıkları gibi, hedefledikleri oyunun türünün kafa karıştırıcı tüm elementlerini denklemden çıkarıp, sadece eğlence ve kolaylığı ön plana almayı tercih ediyorlar. Bu da oyunlarının kemik bir kitleden sıyrılıp, çok daha geniş bir oyuncu yelpazesine hitap etmesini sağlıyor. Overwatch için de bunu kusursuz hayata geçirmişler. İçinde boğulacağınız menüler yok, karakter ve silah geliştirmeleri üzerinde saatlere kafa patlatmaca yok, ezberlemeniz gereken sayısız tuş kombinasyonu yok, yok da yok işte… Kısa bir eğitim ve sonrasında dibine kadar eğlenmek var. Öğrenmeniz ve üzerinde tecrübe oluşturmanız gereken kısım karakter farklılıkları ve haritalar olacak ki, onlara da standart düzeyde ayıracağınız bir zaman sonucunda genel anlamda hakim olmakta zorlanmayacaksınız.

KARAKTERLERE ODAKLANIN
Tabii Blizzard oyunlarının başarısını kolay öğrenme ve basitliğe indirgersek haksızlık da etmiş oluruz. Zira herkesin oynayabileceği kadar sade bir içeriğe sahip olsalar da, turnuva düzeyinde maçlarda başarılı olabilmek için de “detaylarda” ustalık gerektiren yapılara her daim sahipler. Overwatch için bu kendini en çok karakterler özelinde gösteriyor. Evet her karakteri birkaç maç denedikten sonra başarı ile kullanabilecek kıvama rahatlıkla geliyorsunuz. Ancak her karakterin özellik skalası ve hareket şekilleri öyle bir belirlenmiş ki, haritadan haritaya, maçtan maça değişiklik gösteriyorlar.

Bir karakterle iyi oynuyor seviyesine gelebilirsiniz, ancak maçın gidişatını gözlemleyip, rakip takımın oynayış şeklini analiz edip, o durum için farklı bir karaktere ihtiyaç duyduğunuzu maç içinde tespit edip bunu eyleme dökebiliyor olmak işin ustalık seviyesini belirliyor. Zaten bunu yapabiliyorsanız, bir de takım oyununa uygun bir kişiyseniz, bir noktadan sonra başarı kendiliğinden geliyor.