reklamı kapat

POPÜLER

Sony HMZ-T2 incelemesi

BİLİM KURGU FİLMLERİNDEN FIRLAMIŞ GİBİ GÖRÜNEN SONY’NİN YENİ OYUNCAĞI, SİNEMA VE OYUN DENEYİMİNİ BAMBAŞKA BİR BOYUTA TAŞIYOR. GELECEĞİ ŞEKİLLENDİRECEK GİBİ GÖRÜNEN BU TEKNOLOJİ SAYESİNDE ARTIK EVDE SIKILMAK YOK

Eskiden filmlerde gördüğümüz ve kim bilir ne zaman böyle şeyler çıkacak diye hayranlıkla baktığımız birçok teknoloji ve ürün artık günlük hayatımızın vazgeçilmezleri haline geldi. Hala daha Kubrick’in 2001’indeki hayat standartlarına ulaşabilmiş değiliz ancak yavaş yavaş da olsa ilerliyoruz. Geleceğin şekillenmesinde büyük teknoloji şirketlerine büyük pay düşüyor elbette. Konsept teknoloji ve ürünlerle başlayan süreçler yıllar içinde son kullanıcıya yönelik olarak pazara sunuluyor. Sony’nin yeni nesil gözlüğü HMZ-T2 de böyle bir ürün. İlk modeli T1’i 2011’de gördüğümüz cihaz, yeni özelliklerle güncellendi ve sıra dışı bir sinema ve oyun deneyimi yaşamak isteyen kullanıcıların beğenisine sunuldu. Kişisel 3D görüntüleyici olarak adlandırılan HMZ-T2, fütüristik tasarımıyla tam anlamıyla gelecekten gelmiş gibi görünüyor. Kafanıza geçirdiğiniz ve arkadan sabitlediğiniz bu büyükçe gözlüğün içinde iki adet OLED ekran var. Üç boyut için ince ayar yapabiliyorsunuz ve sonrasında adeta bir sinema salonundaymış gibi film izleyebiliyor veya içindeymiş gibi oyun oynayabiliyorsunuz. En azından kağıt üzerinde böyle. İş pratikte bu söylediklerimizi yapmaya geldiğinde Sony’nin de öngörmediği belli olan sorunlar ortaya çıkıyor. Birincisi, ne yaparsanız yapın gözlük rahat bir şekilde kafanıza oturmuyor. Arkadaki ve yandaki bantları genişletip daraltmanız da, alın desteği de kar etmiyor, gözlüğün tüm ağırlığı burnunuza biniyor. Belli aralıklarla gözlüğün pozisyonunu ayarlamanız gerekiyor. Tek bir kişi üzerinden yazdığımız da sanılmasın, gözlüğü LOG ekibinin tamamı denedi ama kimse rahat olduğunu söyleyemedi.

KULLANIM VE DENEYİM
İsterdik ki Sony’nin bu yeni oyuncağı kablosuz olsun ve kafamıza yerleştirdikten sonra istediğimiz yere gidelim, istediğimiz yerde istediğimiz içeriği izleyip, istediğimiz oyunu oynayalım. Ama ne yazık ki teknoloji henüz buna imkan vermiyor. Bizleri oturduğumuz yere mahkum bırakması bu kişisel 3D görüntüleyicinin en büyük handikabı belki de. HMZ-T2’nin “baş ünitesi”, 3,5 metrelik sabit bir kabloya sahip. Gözlüğün sol tarafından çıkan bu kabloyu sisteminin minik bir kutu şeklindeki işlemci ünitesine bağlıyorsunuz. İşlemci ünitesi, üzerindeki HDMI girişine bağladığınız aygıttan aldığı sinyalleri gözlüğe aktarıyor. Yani o üniteyi kullanmadan doğrudan gözlükle bir şey izleyemiyorsunuz. Umuyoruz ki yeni modellerde en azından bu üniteye olan ihtiyaç ortadan kalkar ve HDMI’ı doğrudan gözlüğe bağlayarak veya eklenecek bir USB girişine bellek ve sabit diskler takarak istediğimiz içerikleri görüntüleyebiliriz.