reklamı kapat
YENİ
iPhone X ve tüm özelikleri! iPhone X ve tüm özelikleri!

POPÜLER

“Teknolojinin geleceği tüketicilerin elinde”

MOHSEN NOOHI
SONY TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

LOG ARALIK 2009

Teknoloji kullanıcısı olmak tarihte hiçbir zaman şimdiki kadar heyecan verici olmamıştır. Teknolojinin hızlı değişimi insanların hayatlarına girerek daha fazla verimlilik, daha kolay bağlanabilirlik, daha uzun yaşam beklentisi ve genelde, daha iyi bir toplum için temel yaratmıştır. Bu hızlı değişim de tüketicilerde sürekli ‘daha fazla ve daha hızlı’ beklentisi yaratmıştır. Bugün bir tüketiciye teknolojiden beklentileri sorulduğunda, “Bir tıklama mesafesinde olmak – bir nano saniye hızında,” gibi kelimelerle yanıt veriyor olması geldiğimiz noktayı iyi özetlemektedir. Geçenlerde ilginç bir soruyla karşılaştım. Bir gazeteci bana Sony’de neden insanların sürekli olarak cihazlarını değiştirmelerine neden olacak hızda inovatif teknoloji geliştirdiğimizi sordu. Soruyu yanıtlamak için Sony’nin ‘Make.Believe’ sloganıyla başlamak istedim. 1946 yılında Japonya’da, Sony’nin kurucu ortaklarından Bay Morita, yaratıcılığın gerçek meraktan doğduğuna inanıyordu. Ve biliyordu ki, insan hayal ederse gerçek olur. Şimdi, neredeyse altmış yıl sonra Sony olarak hala tüketicilerin teknoloji için hayallerinin neler olduğunu bizimle paylaşmaları için fırsat yaratıyoruz. Hayatlarını kolaylaştırmak veya renklendirmek için nelere, hangi hızda ve kalitede ihtiyaçları olduğunu merak ediyoruz. Bu merak, Ar-Ge için yapılan büyük yatırımlarla birlikte, sürekli olarak innovatif geliştirmeler yapmamıza ve tüketicilere yepyeni yaşam deneyimleri kazandırmayı gerçek kılıyoruz.

Sony, bir Japon şirketi olarak kalite ve yeniliklere inanmaktadır; bu şirketimizin DNA’sında var. Ar-Ge yatırımlarımızla ortaya çıkan yeni ürünlerin ortak özelliği her zaman için uzun yıllar dayanacak kalitede olması. Yeni teknolojiyi sergilemekle beraber anneanneden toruna kalacak nitelikte olması bizim önceliklerimiz arasında. Bizim için yenilik ve kalite bu demek.

Sadece 10 yıl önceki teknoloji hayallerimize baktığımızda, internet yeni yeni ortaya çıkmıştı ve biz internet ile yaşamımızı nasıl kolaylaştıracağımızı, uzaktaki bilgilere nasıl ulaşacağımızı hayal ediyorduk. Bugün, neredeyse dünyadaki tüm bilgiler, tüketicilerin ‘bir tıklama mesafesinde’. Fakat onun ötesinde, internet ve kablosuz iletişim ile artık evdeki tüm elektronik cihazlarınız ‘tam olarak bağlanabilirlik’ sergileyebiliyor. Bugün, aynı ev içinde kablosuz bile birbiriyle ‘konuşabilen’ ürünlerimizle gerçek olduğunu ve dünyada nerede olursanız olun başka aygıtlara da hızlıca bağlanılabildiğini görüyoruz.

Teknolojiyi canlı tutmak önemli. Baktığımızda, içerik (content) teknolojiyi yaşatan kandır. Günümüzde ortam yeniden değişti, artık içerik ve online hizmet servisleri ön planda. Bağımsız, birbiriyle daha fazla bütünleşmiş donanım ve yazılım sağlayabilmek çok önemli. Her şey gittikçe daha büyük hızla gelişiyor, ‘megabaytlar’ artık ‘gigabayt’ oldu. Kullanıcılar hakları olan kolay erişim, hız ve kalite istiyorlar. Sony olarak bizim görevimiz her tüketiciye kaliteli bir deneyim yaşatmak. Bunu da hem teknolojik ürünler, hem de içerik sağlayarak yaşatmayı hedefliyoruz.

Sony Corporation, Sony Music, Sony Pictures ve PlayStation (SCEE) çatısı altında geniş bir yelpazede içerik sağlayacak benzersiz bir duruş sergilemektedir. PlayStation oyunları, sinemada ve evde izlenebilecek HD filmler (Mustafa, James Bond, Örümcek Adam) müzik, (Michael Jackson, Jonas Brothers -kızımın en sevdiği-) bunların arasında. Ürünlerimiz şaşırtıcı biçimde interneti kucaklıyor. Bugün dünyada birçok evde kullanıcılar PS3’ü, bir evin medya/eğlence merkezi olarak kullanılıyor. Herkesin bildiği inanılmaz oyun yeteneklerinin dışında, medya merkezli uygulamalar için zengin bir eğlence platformu. Doğrudan tüketicinin oturma odasına içerik indirebilmek için oluşturduğumuz yeni iş birlikleri dahil olmak üzere PlayStation ağı ve mağazamız ile sayısı her gün artan internet esaslı hizmetlerimiz bulunuyor. Bugün bir kullanıcı, nerede olursa olsun, evinde internete bağlı olan PS3’üne bağlanıp fotoğraflarını anında yanındakilerle paylaşabilir, PS3’ üne bağlanıp bulunduğu yerde PSP’sine oyunlarını indirebilir, hatta PSP’sinde Skype kullanarak internet üzerinden telefon olarak kullanabilir.

Gelecek? Biliyoruz ki birçok şey, özellikle ‘geniş bant’ altyapıya bağlı. Geniş bant ve kablosuz ağların kullanılabilmesi insanların birbiriyle olan iletişimlerinin doğasını değiştirdi ve insanlar için hizmetlerin basitliği ve birbiriyle konuşabilen ürünler artan ölçüde çekici olmaya başladı. Yeni yatırımlar için birçok şey yeni işletme modellerine bağlı olacaktır. Ve tabii ki talep değişmeye devam edecektir; bu bağlanabilirliği ve içerikleri her zaman, her yerde istiyoruz, ‘bulut hizmetler’ dünyası gittikçe yaklaşıyor. Yakın zaman önce Türkiye’de 3G platformu hizmete alındı; bu da değişiklikleri geliştirecek ve artıracaktır.

Biz Sony olarak önümüzdeki yıllardaki yepyeni teknoloji dalgası için hazırlanıyoruz. Pek yakında evlerde 3D gerçek olacak; profesyonel lensle doğrudan oturma odanıza gelecek 3D’nin keyfini çıkaracaksınız. Bu ürünler 2010 yılında tüketicilere ulaşmaya başlayınca Sony ile dünya hızla değişecektir. Gelecek yıl 3D yazılımıyla beraber sunacağımız çeşitli yeni ürünlerle bu yeni müşteri deneyimini yaşatacağız. Bu yeni gelişmeler yepyeni bir çekim merkezi yaratacak ve tüketicilere ‘ev eğlence’ deneyimlerini yükseltme olanağı tanıyacaktır.

Bu nedenlerle hepimiz gelecekle ilgili heyecanlanabiliriz. Daha fazla yenilik, daha fazla kalite, yepyeni boyutlar.

Teknolojiyle kalın.

YORUMLAR
ESKİ YORUMLAR

““Teknolojinin geleceği tüketicilerin elinde”” için bir cevap

  1. B.ŞÜKRÜ KARACIĞAN dedi ki:

    Sayın sony gn müdürlüğü

    KATAR DA DOHA DA ÇALIŞMAKTAYIM.

    BU RADA KAMPANYADAN SONY-CYBER-SHOT DSC-530 FOTOGRAF MAKİNESİ ALDIM.
    LÜTFEN BANA TÜRKCE KULLANMA KLAVUZUNU e-mail adresime gönderirmisiniz

    saygılarımla
    b.şükrü karacığan

ANKET

En son tanıtılan akıllı telefonlar arasında favoriniz hangisi?

Yükleniyor ... Yükleniyor ...