reklamı kapat

POPÜLER

Turkcell’den Avea’ya cevap niteliğinde açıklama

 - Güncelleme: 04 Mart 2009 16:14

Bir tarife ya da kampanya çıkacağı zaman sonuçlarını öngörmek bir operatörün öncelikli görevidir. Operatörler, ilave bir kapasite ihtiyacı öngörülüyorsa, hem kendi şebekeleri hem de diğer operatörlerle aralarındaki arabağlantı kapasitesi için planlama yapmak zorundadır. Bir operatörün diğer operatörlere hangi usul ve süre zarfında kapasite artırım talebinde bulunacağı, arabağlantı sözleşmelerinde net olarak belirtilmektedir.

Avea’nın şebekesinde doğru öngörü ve planlamayı yapamayarak abonelerine verdiği taahhütleri yerine getirmediği ve kullanıcıları mağdur ettiği açıktır.

Turkcell olarak biz, Avea’nın bu tarifesiyle ilgili sorunları ilk olarak Avea’nın kendisinden değil, Avea müşterilerinin bize ulaşan şikâyet başvurularından öğrendik. Avea ise  müşterileriyle yaşadığı bu sorun kontrolünden çıktıktan sonra Turkcell’e resmi olarak başvurup ilave kapasite talebinde bulundu.

Tüm iyi niyetimizle elimizde bulunan uygun portların hepsini kullanıma açtık ve bunun sonucunda Avea’nın toplam talebinin yüzde 27’sini karşıladık. Bu artış, Turkcell büyüklüğündeki bir operatöre gelen aramalar için milyonlarca dakika ilave kapasite anlamına gelir. Bundan sonra da Avea’ya ek kapasite yaratmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Avea’nın yaptığı açıklamalarla kendi planlama hatalarından doğan sonucu Turkcell’e yüklemeye çalıştığını görüyoruz. Şirketimizin ticari itibarını zedeleyecek bu tip açıklamaları rekabet etiğine aykırı buluyoruz. Avea’nın bu açıklamaları ile ilgili rahatsızlığımızı da BTK’ya resmi olarak ilettik.

Şunu da belirtmek isterim; Turkcell müşterileri, hem tüm Turkcell’lileri hem de diğer operatör abonelerini herhangi bir sorun yaşamadan arayabilmektedir.

Bugüne kadar olduğu gibi bugün de Turkcell, şebeke ve kalitesinden ödün vermeyerek kesintisiz olarak müşterilerine hizmet sunmaktadır.

İlter Terzioğlu
Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı