reklamı kapat

POPÜLER

Türkiye’nin yüzde 77’si 3G’yi biliyor

 - Güncelleme: 19 Mayıs 2009 11:48

GFK Türkiye Omnibus Araştırmaları tarafından 16 ilde yapılan araştırmaya göre halkın yüzde 77’si 3G’nin ne olduğunu biliyor. Araştırma sonuçlarına göre en çok televizyondan ve Turkcell reklamlarından öğrenilen 3G, ‘görüntülü görüşme’ ve ‘cepten hızlı internet bağlantısı’ olarak tanımlanıyor.

KATILIMCI GRUPLARI
İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Kayseri, Bursa, Balıkesir, Adana, Samsun, Gaziantep, Erzurum, Denizli, Diyarbakır, Trabzon, Antalya ve Malatya’da Turkcell için yapılan araştırmada; yüzde  50 kadın, yüzde 50 erkek denek yer alıyor. Yaş ortalamasının 34 olduğu ankette katılımcıların yüzde14’ü  AB grubu,  yüzde 28’i  C1, yüzde 58’i C2 ve DE gruplarını temsil ederken, eğitim durumu ise yüzde 36 ilkokul, yüzde  21 ortaokul, yüzde 27 lise, yüzde 15 üniversite.

ARAŞTIRMA SONUÇLARI

  • Bilinirlik yüzde 77
    Büyük şehirlerin dışında yaşayan nüfusun 3G konusunda bilgi sahibi olma oranı iki ay içinde yüzde 6 arttı. Aynı artış büyük şehirlerde yüzde 10 oldu ve 3G bilinirliği yüzde 70’ye ulaştı.
  • Algı, görüntülü görüşme
    Tüketiciler 3G’yi açık ara görüntülü görüşme servisi ile hatırlıyor. Görüntülü görüşmeyi takiben, Mart döneminde cepten hızlı internet ve mobil internet bağlantısı Şubat ayına kıyasla daha yüksek oranla hatırlandı. 3G ile birlikte kullanılacak tüm servislerin bilinirliği Mart döneminde artış gösterdi.
  • 3G’yi TV ve Turkcell reklamları öğretti 3G hakkında bilgi alma / fikir edinme konusunda en önemli kaynak televizyon oldu. 3G ile ilgili bilgilerin kaynağı olarak ikinci sırada Turkcell reklamları gösterildi
  • 3G’de akla gelen ilk marka, Turkcell
    Kent genelinde 3G dile getirildiğinde ilk akla gelen marka yüzde 63 oranıyla Turkcell oldu
  • Kent nüfusunun yüzde 61’i 3G kullanmak istiyor
    Türkiye kent genelini temsil eden tüketicilerin yüzde 61’i 3G’yi kullanmayı düşündüklerini belirtti.

Araştırma nasıl yapıldı?
Araştırma GFK Türkiye TR BUS Omnibus Araştırması kapsamında; Türkiye kent genelini temsil eden biçimde; Ocak ayında 1303, Şubat ayında 1324 ve Mart ayında 1312 kişi ile görüşülerek gerçekleştirildi. Araştırmada, pazar araştırmalarının en köklü yöntemlerinden biri olan; birden fazla müşterinin katılımıyla ve düzenli aralıklarla gerçekleştirilen Omnibus araştırma modeli kullanıldı.  Araştırmada, Kentsel Türkiye’yi temsil eden 16 ilde 15 yaş ve üzeri tüketicilerle yüzyüze görüşüldü.