reklamı kapat

POPÜLER

Yeni yılın trendleri

 - Güncelleme: 02 Ocak 2009 16:35

C.S. Lee
Samsung Türkiye
Genel Müdürü

LOG Aralık 2008

Teknoloji, son 3-4 yıl içinde devrim niteliğinde bir değişim gösterdi. Bu alandaki taleplerin ve yapılan yatırımların hızla artmasıyla, insan hayatını kolaylaştıran yardımcı bir unsur olmaktan çok günümüzde sosyal hayatımızın vazgeçilmez bir parçası ve en önemli iletişim aracı haline geldi.  Teknolojik devrimin bir getirisi olan dijital çağ, global iş hayatına da yepyeni fırsatlar ve değişiklikler getirdi.

40. YILINDA SAMSUNG
Gelişen teknoloji pazarında, gelecek yıl 40. yaşını kutlamaya hazırlanan Samsung Electronics, 61 ülkede 160 bini aşkın çalışanıyla bu pazarın en önemli aktörlerinden biri haline geldi. Çağın gerektirdiği hızlı değişimlere gerekli tepkiyi vererek iş yapımızı, yönetim anlayışımızı ve şirket kültürünü de değişen şartlara uydurduk. Dijital teknoloji ve tasarım alanında kabul görmüş lider firmalardan biri olarak tüketiciye sürekli katma değer sağlamayı; ürünlerimizle hem hayatlarını kolaylaştırmayı hem de fark yaratmayı hedefliyoruz.

AR-GE OPERASYONLARINA BÜYÜK ÖNEM
Bugün itibariyle dünya genelinde en çok satan 14 farklı kategoriden ürünümüz bulunmakta ve gelecek 5 yıl içinde bu sayıyı 20’ye çıkartmayı hedefliyoruz.  Ar-Ge, Samsung’un en önem verdiği operasyonlar arasında. 5’i sadece tasarım üzerine olmak koşuluyla 10 ülkede toplamda 23 adet Ar-Ge merkezi bulunuyor  ve toplamda sahip olunan 2.725 adet patent ile Samsung bu sıralamada dünya ikincisi. 2007’de Ar-Ge yatırımı toplamda 6,3 Milyar Dolar olarak gerçekleşti. Samsung bünyesinde Ar-Ge için çalışan 40 bin kişi bulunuyor. Bu rakam her yıl daha da artıyor. Samsung, toplamda 1000’in üzerinde tasarım ödülüne sahip tek marka. Bu rakamın bir rekor olduğunu ve diğer markalardan açık ara önde olduğumuzu da ekleyebiliriz. Samsung olarak, yaratıcı Ar-Ge çalışmalarına ve pazar odaklı pazarlamaya ağırlık vererek geleceğe yön veren firmalar arasına girmeyi hedefliyoruz.

BAŞARININ SIRRI
Samsung’un başarısındaki en önemli faktörlerden bir tanesi kahverengi eşyadan dizüstü bilgisayara, cep telefonundan televizyona kadar çok geniş bir ürün yelpazesine sahip oluşumuz. Türkiye’deki ürün portföyümüzü daha da genişleterek, tüketici elektroniğinin tüm alanlarında kullanıcılarımıza komple çözümler sunan bir marka olmak istiyoruz. Türkiye pazarına sunduğumuz ürünlerin başarısı, bize ürün gamımızı daha da genişletme konusunda cesaret veriyor. Kısa bir süre önce Türkiye pazarına tanıttığımız dizüstü bilgisayarlarımız ile kısa sürede pazarda iyi bir yer edindik. Dünyada yaşanan ekonomik kriz nedeniyle azalan talep ve karlılık sonucunda pazarın küçülmesine rağmen, Samsung’un pozitif bir değişim gösterdiğini söyleyebiliriz.

AKILLI TELEVİZYONLAR GELİYOR
Son birkaç yılda en hızlı değişim gösteren kategorilerden bir tanesi görüntü teknolojileri. Talebin büyük oranda Flat TV pazarına kaydığı sektörde, 3 yıla kadar talebin %90 oranında Flat TV’lere kayacağı öngörülüyor. Son 8 çeyrektir koruduğu global liderliği ile de Samsung, LCD TV sektörünün liderleri arasında. Global olarak %20 oranlarındaki pazar payını uzun bir süredir sabitledik. Pazara satış adedi değil de karlılık oranına göre baktığımızda ise bu payın çok daha fazla olduğunu söyleyebiliriz.  Flat TV pazarında geçtiğimiz yıl LCD TV’de çok ciddi bir yükseliş söz konusu, buna kıyasla plazma sektörü daha durağan bir profil çizdi. Geçen yılla, bu yılın ilk 3 çeyreği kıyaslandığında, Türkiye’de LCD pazarında %76’lık bir büyüme görünüyor, yıl sonunda ise bu rakamın %67 oranında olacağı öngörülüyor. 2009 yılında televizyon sektörü ‘akıllı’ TV’ler ve LED LCD’ler ile daha da renklenecek. Bu yılın son çeyreğinde pazara sunulan LED TV’ler, 2009’da çok daha fazla seçenekle kullanıcılarla tanışacak. Yine görüntü teknolojilerinde yeni jenerasyon olarak da adlandırılan akıllı TV’lerin sunduğu içerikler ile, televizyonlar çok daha interaktif bir misyona sahip olacak. Yeni teknolojilerin yanı sıra, ‘Kristal Tasarım’ konsepti de devam edecek.

HEDEFİMİZ 200 MİLYON ADET
Teknolojide devrim niteliğinde değişimlerin yaşandığı bir diğer alan ise mobil teknolojiler. Globalde baktığımızda dünya genelinde toplamda 1 milyar adet cep telefonu satıldığını görüyoruz. Samsung olarak hedefimiz 2008 yılında 200 milyon adedi aşmak. 2007’de globalde pazar payımız %13.3’tü. 2008’de şu anda 15.2’lerdeyiz. Ayrıca içerik odaklı ve mobil internet eksenli olarak da hızlı bir büyüme öngörüyoruz. Eğlence ekonomisinin katkısı ile mevcut handset pazarının 5 yıl içinde %50-60 oranında 3G telefonlara dönüşeceğini tahmin ediyoruz. Dokunmatik ekran ve 3.2 inç ekran boyutunun 2009’un yükselen trendleri arasında olacağını söyleyebiliriz. Wi-Fi ve 3G’de önümüzdeki sene yaygınlaşacak özellikler arasında. Megapiksel devrimi de cep telefonlarında yaşanan bir diğer önemli gelişim. Geçtiğimiz dönem ilk 8 megapiksel kameralı cep telefonu olan Innov8’i pazara sunduk. Yakın bir gelecekte ise 8 megapiksel ve üzeri kamera ve tam dokunmatik ekran teknolojisini bir arada sunan ürünleri kullanıcılarımızın beğenisine sunacağız.