reklamı kapat

POPÜLER

Yılın en eğlenceli 5 yerli YouTube kanalı

Eğlendirirken düşündürsün mü, yoksa gerçekten iyi eğlendirsin mi? Zamanında Cem Yılmaz’ın gösterilerine bile konu olmuş bu sorunun cevabını bulabilen var mı çok emin değilim. Hatta bir cevabı da olmalı mı, muallakta. Ama şu gerçek ki, her ne kadar eğlenceli gibi görünse de YouTube kanalı yaşatmak büyük emek, çaba ve ciddiyet gerektiriyor.

Özellikle tüketimin bu kadar arttığı, ünlülerin dizilerinin bile birkaç bölüm sonra kaldırıldığı dünyada, kanalının hem ışıkçısı hem sesçisi hem montajcısı olmak bir yana yaratıcı direktörü olmak diğer yana. Hatta yaratıcı direktör olmayı çok başka yere koymak gerek. Öyle ki, bu kadar sıkılgan izleyeci kitlesi için her seferinde farklı, ilgi çekici ve paylaşmaya değer içerik üretmek en kritik nokta. İşte “uzun ve derin” araştırmalar sonucu kendi hedef kitlesine her seferinde eğlenceli, farklı ve paylaşmaya değer içerikler sunan 5 yerli YouTube kanalına bu ay yer vermek istedim. Bu beş kanalı seçerken takipçi sayısından çok özgün olmasına dikkat ettik.

WHYSHY

youtube.com/WhyShy
Takipçi: 84.890
Üç zıpır arkadaşın kurduğu kanalın her bölümünde kendilerine utanç verici amaçlar tayin eden gençler, hem kendilerinin hem de karşılarındakinin düştüğü komik durumları eğlenceli bir dille anlatıyor. Bir bakmışsın “İlişkini Bitir” başlığı altında sokaktan geçen ve hiç tanımadığı kızın yanına gidip sanki yıllardan beri çıkıyormuşçasına ilişkisini bitirme konuşması yapıyorlar; bir bakmışsın “Baba Gibi Davran” bölümünde yine tanımadığı insanlara baba nasihatleri verip onları deyim yerindeyse “trollemeye” çalışıyorlar. Belki de milyonlarca takipçisi yok, belki de yeni şeyler öğretmiyorlar ama yüz kızartma ve gülme garantili.


NEDİR?

youtube.com/nedir
Takipçi: 352.590
Adet yerini bulsun, hem güldüren hem de düşündüren yegane YouTube kanalı “Nedir?” artık kurumsallaşmış yapı niteliğinde diyebiliriz. Neden mi? Çünkü gerek çekirdek kadrosunun reklamcılık kökenli olması (321 Media) gerekse hem eğlenceli hem de mesaj verici formatların günümüz reklamcılığının en temel ihtiyacı olduğunu düşünürsek Nedir’in kurumsallaşmaması kaçınılmazdı. “Gelecek”ten bahsederken bir anda Bireysel Emeklilik reklamını sempatik şekilde serpiştirmekten tutun Otomotiv Distribütörleri Derneği’ne terzi usulü içerik üretmeye kadar yaratıcı, eğlenceli ve kendini dinleten videoları izlerken bulabilirsiniz kendinizi. Arada gizli göndermeleri yakalamaya çalışmak bile keyifli hal alabiliyor. Aynı ekibin hazırladığı “Neden?” isimli kanalı takibe almakta fayda var.


MUKAVVA

youtube.com/NuriCetin
Takipçi: 3.348
Leman Dergisi karikatüristi Nuri Çetin’in kendi talk show programına davet ettiği gerçek insan boyutundan mukavvalar ile yaptığı sohbetlerden oluşan kanalın takipçisi her ne kadar 3 bini biraz geçse de konuklarının kimlikleri kesinlikle izlenmeye değer. Beyaz Yakalı Fatih, Cool Tuğrul, Greenpeace Gönüllüsü Ebru, Eve Kız Atmak İsteyen Olcay gibi birçok mukavvadan arkadaşından her bölüm sonunda intikamını alan Nuri Çetin, özgünlük, kıvrak zeka ve eğlenceden tam not alıyor. Yıllardan beri etrafınızda bulunan bu tiplemelere tabir yerindeyse gıcık olup içinizden geçenleri rahatlıkla söyleyemiyorsanız Mukavva yeni dostunuz.


RABARBA

Mesut Süre
Takipçi: 11.824
YouTube’da hak ettiği değeri görememiş bir diğer kanal ise Rock FM programcısı Mesut Süre’ye ait. 12 bine yakın takipçisi olan kanal, format açısından sıradan talk show olsa da hem konukları hem de stand-up gösterilerinden ve TV’ye aşinalığından duruma her daim hakim kanal sahibi Süre sayesinde koyu muhabbet sevenler için ideal. YouTube izleyicisinin aksine biraz daha TV’de görmeye alıştığımız tarzda işler yapmayı seven Süre, ısrarından vazgeçmiyor. Elbet bir bildiği var.


BİZ EVDE YOKUZ

youtube.com/BizEvdeYokuz
Takipçi: 10.313
Yakında adından sıkça söz ettireceğini düşündüğüm potansiyel sahibi kanalların başında geliyor. Aslında iki yıldan beri içerik paylaşan çiftin amacı kendi deyimleriyle sadece dünyayı gezmek değil yaşadıkları deneyimleri paylaşmak: “2014 Nisan’ında hayatımızı baştan çizmeye karar verdik. Daha dolu dolu, çok daha aktif bir hayat kurmanın peşine düştük. Adını da Biz Evde Yokuz koyduk ve web sitemizi açtık”. “Nerede ne yenir”, “nereye gidilir”den çok “Neler yaşanır”ın hesabını yapan insanlar bulmak zor günümüzde. Tabii izlemeye doyamadığınız görüntüleri kendiniz yapmak istediğinizde ve imkanlar sebebiyle yapamayınca biraz demoralize olma ihtimaliniz yok değil. Ama tüm bunlara rağmen ne gezi programı izlemek ne de belgesele kilitlenmek istiyorsanız ortaya karışık oldukça keyifli kanalların başında Biz Evde Yokuz geliyor.