Her şeye rağmen zafer.; Hyundai, Avrupa’da tüm zamanların en iyi satışlarını yakaladı

19 Ocak 2022 13:10

Satış adetleriyle zirveye oturan Tucson ile birlikte Avrupa pazar payını artıran Hyundai, 2022’de de iddiasını yukarı taşıdı.

2021 yılında yaşanan problemlerden ötürü eğri olarak bir önceki yıla göre gerilemeyle dikkat çeken otomobil pazarında, kendi içerisinde yükseliş yakalayan markaların çokluğu da dikkat çekici. Bu listeye dahil olan Hyundai, kısa süre önce duyurduğu verilerde, tedarik sıkıntılarına rağmen Avrupa’da yüzde 21,6’lık büyüme yakalayarak dikkat çekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yıl içerisinde ortaya koyduğu yeni modelleriyle pek çok kategoride ödül kazanan Güney Koreli üreticinin 2022 hedefleri de buna paralel olarak daha yüksek. 2021’de Türkiye’nin de dahil olduğu Avrupa pazarında 515.886 adetlik satış yakalayan Hyundai’de elektrikli modellerin artan payı da altı çizilmesi gerekenler arasında. Hibrit ve tam elektrikli model satışlarını 2020’ye göre yüzde 77 oranında yukarıya çeken markanın, Almanya, İtalya, İspanya ve Birleşik Krallık gibi temel pazarlarda rekor büyüme kaydettiğini görüyoruz. Hyundai’nin Türkiye’de ise 2021 yılını 36.935 adet otomobil satışıyla yedinci sırada tamamladığını hatırlatalım.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hyundai Avrupa operasyonunun 2021 karnesinden dikkat çeken rakamlar

2020 yılına göre yakaladığı yüzde 21’lik artışla birlikte Hyundai’nin Avrupa pazarındaki pasta payıda da yüzde 1’lik artış karşımıza çıkıyor. Güney Koreli üreticinin bu artışla birlikte toplam pazardaki payı yüzde 4,4 olarak kayıtlara geçiyor. Türkiye’de 35 bin adedin biraz üzerinde yakalanan satışların diğer ana ülkelerdeki karnesi ise şu şekilde;

Almanya – 106.620 adetlik toplam satış (Tüm zamanların rekoru)
İspanya – 57.508 adet
Fransa – 45.241 adet
Birleşik Krallık – 69.680 adet

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Satış rakamlarına model bazında baktığımızda yeni nesil Tucson’un başarısı dikkat çekiyor. Tanıtımıyla birlikte markanın da büyük beklentileri ön plana çıkarttığı Tucson, Avrupa’da 152.257 adetlik satışla amiral gemisi niteliği taşıyor. C segment temsilcisinin arkasında Kona yer alırken, üretimi Türkiye’de gerçekleştirilen i20 ise 60.560 adetlik satışla üçüncü sırada konumlanıyor. Tucson Hybrid ve Kona Electric, elektrifikasyon segmentinde markanın en çok satan isimleri olurken 2022 yılında pazarlara girecek olan Ioniq 5 ile dengelerin değişmesini beklediğimizi de belirtmeden geçmeyelim. Hyundai’nin Güney Kore dışındaki en uzun soluklu üssü konumunda olan Türkiye tarafında üretilen modelleri 2022’de paylarını daha fazla artırması muhtemel. Bayon ile birlikte ilk kez bir SUV modeli için kolları sıvayan Hyundai Assan, kullanıcıların kompakt modellere yönelimi üzerinden i20 ailesiyle payını artırabilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlgili video

Paylaş