reklamı kapat

POPÜLER

Sekiz ileri otomatik şanzımana kavuşan yeni Peugeot 308’den ilk resmi bilgiler

Şanzımanla birlikte donanım ve motor ayağında da ciddi geliştirmelerle birlikte gelen 308’in eksik olarak nitelendirilen önemli parçalarının üzerinde ciddi mesai harcanmış.

Nisan ayının ilk haftası içerisinde sızan ilk görsellerinin ardından yeni 308 nihayet ilk resmi görselleri ve bilgileriyle karşımıza çıktı. Kendisini C segmentinde temsil eden üyesinin üzerindeki eksiklikler üzerinde dersine iyi çalıştığını gördüğümüz Peugeot ekibinin noktasal ve önemli geliştirmeleri yeni versiyonla birlikte sunduğunu görüyoruz. 308 dışarıda ve içeride küçük değişimlerle birlikte gelirken aracın teknik mekanizmalarında ve multimedya sisteminde hatırı sayılır yenilikler göze çarpıyor.

Tasarım ve Donanım

Aracın arka bölümünden henüz resmi bir görsel paylaşmayan Peugeot’nun 308’in ön bölümünde yaptığı değişimlere baktığımızda gözümüze ilk 3008 ile birlikte karşımıza çıkan ve 301’e de entegre edilen yeni nesil ızgara gözümüze çarpıyor. Ön tamponda da daha keskin bir yapıya gidildiğini gördüğümüz araç bu yapısıyla halihazırda sportif olan kimliğinin biraz daha güçlendirildiğini söyleyebiliriz. Far grubunda da iyileştirmeye giden Peugeot sis lambaları dahil olmak üzere bu bölümdeki bütün elemanlarda yapısal değişimlere gidiyor.

Arka kısımda olduğu gibi aracın içerisiyle ilgili yorum yapabileceğimiz detaylı bir görsel şu anlık resmi kaynaklardan paylaşılmadı. Bu bölümle ilgili elimizde olan tek görsel bizlere yine 5008 ve 3008 ile birlikte Peugeot’ta görmeye başladığımız vites tasarımını artık 308’de de göreceğimizi söylüyor. Aracın önemli yeniliklerinden birisi elektronik destek sistemlerinde. Peugeot’nun sekiz yeni asistanıyla güçlendirilen 308’de; aktif güvenlik freni, aktif şerit takip ve uyarı, PSA grubunda ilk kez sunulacak olan aktif hız sabitleyici ve 180 derecelik arka kamerasıyla park asistan sistemi gibi yenilikler 308’in elini güçlendirecek olan etmenler arasında. Rakipleri arasında geride olduğunu söyleyebileceğimiz multimedya sistemi üzerinde de mesai harcadığını gördüğümüz Peugeot ekibi Mirrorlink, Android Auto ve Apple CarPlay desteklerini bu versiyonla birlikte sunmaya başlıyor. Ek olarak TomTom destekli ses kontrollü 3D uydu navigasyonu anlık olarak trafik bilgisini analiz ederek kullanıcıları en hızlı şekilde varmak istedikleri yerlere götürmek için görev yapacak.

Şanzıman – Motor

Peugeot, 308’de güç ünitesi ve şanzıman ayağında da çok önemli yeniliklerle karşımıza çıkıyor. Yeni versiyonla birlikte EAT8 sekiz ileri otomatik şanzımana terfi eden 308’in ara hızlanma ve vites geçişlerinde önemli oranda iyileştiğinin altı çiziliyor. Dünyanın en iyi otomatik şanzıman tedarikçilerinden birisi olarak bilinen Japonya merkezli Aisin ile birlikte geliştirilen bu şanzımanla birlikte altı ileri manuel şanzımanda da iyileştirme es geçilmemiş.

Günümüzde bir hayli katı hale gelen emisyon kuralları ve yeni standartlara uyum konusunda da motorlarında iyileştirmeye giden Peugeot Euro 6.c standartlarında motor geliştiren dünyanın ilk üreticilerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Halihazırda sunulan versiyonda olduğu gibi dizel ve benzili motor seçenekleriyle satışa sunulacak olan 308’de 130 beygirlik yeni BlueHDi dizel motoru PSA grubunda ilk kez bu modelde göreceğiz. 130 beygirlik versiyonun yanı sıra 180 beygir üreten bir dizel motor da GT versiyonunda kullanıcılara sunulacak. Access, Active, Allure, GT Line, GT ve GTi olmak üzere altı farklı versiyonda asfalta çıkacak olan yeni 308 ile ilgili detaylı bilgileri önümüzdeki günlerde alacağız.