Toyota bZ4X; elektrikte yeni nesile geçiş temsilcisi için Avrupa versiyonları netleşti

05 Aralık 2021 16:29

Amerika sonrası Avrupa versiyonuyla karşımıza çıkan Toyota bZ4X, iki farklı kombinasyonla pazara sunulacak.

Toyota’nın uzun süredir beklenen yeni nesil elektrik dönemi temsilcisi bZ4X ile tanışmamızın üzerinden yaklaşık bir buçuk ay geçti. Amerika’da satışa sunulacak olan versiyon üzerinden tasarım ve teknik detaylarını derinlemesine incelediğimiz modelin Türkiye dahil Avrupa’da listelere girecek versiyonları da resmiyet kazandı. 2022 model yılıyla önümüzdeki yıl içerisinde kullanıcıların beğenisine sunulacak olan Toyota bZ4X, beraberinde getireceği direksiyon sistemiyle de marka tarihine geçmeye hazırlanıyor. İlk kez Tesla’da kullanılan “simitsiz direksiyon” tasarımının kullanılacağı bZ4X, bu tasarımın “steer-by-wire” teknolojisiyle harmanlandığı ilk model olarak da tarihe geçecek.

Toyota bZ4X teknik özellikleri

Modelle ilgili baharat taneleri niteliğinde detaylara girmeden önce, her kullanıcının ana hatlarıyla kontrol edeceği öncü parçaları sizlerle paylaşalım. Toyota cephesi bZ4X’i Avrupa’da iki farklı motor kombinasyonuyla sunmaya hazırlanıyor. Giriş seviyesinde önden çekişli altyapının temelleri üzerine kurulacak olan tek elektrik motorlu versiyonda kullanıcıları 201 beygir güç ve 265 Nm tork değeri bekliyor. Bu kombinasyonla 0’dan 100’e hızlanmasını 8,4 saniyede tamamlayacak olan tek motorlu versiyonda erişilebilecek maksimum sürat değeri ise 160 km/s olacak. Çift elektrik motorlu ve dört tekerlekten çekişli üst versiyoda ise değerler güç bazında 215 beygir, tork bazında ise 336 Nm’ye yükseliyor. Bu yükselişle birlikte bZ4X’in 0-100 verisi 7,7 saniyeye kadar iyileşiyor. Batarya tarafında ise sırasıyla 71,4 kWh ve 72.8 kWh kapasiteli seçenekler karşımızda olacak. Bu bataryalarla gerçekleştirilen WLTP standartlarındaki testler üzerinde giriş seviyesinde 450 kilometrelik menzil mümkün. 150 kW hızlı şarj desteğinin standart olarak sunulduğu ailede bu sayede 30 dakikalık dolumda yüzde 80 dolum seviyesi yakalanabiliyor.

Elektrikli ürün gamının ilk modeli olan, bu araçlar için özel olarak geliştirilen e-TNGA platformu üzerine yapılan ilk Toyota olarak da kayıtlara geçiyor. Yeni platform ile birlikte batarya, şasinin ayrılmaz bir parçası olarak tabana entegre ediliyor. Toyota bu sayede sayede alçak ağırlık merkezine, ideal ön/arka ağırlık dağılımına, kusursuz güvenlik, sürüş ve yol tutuş için yüksek gövde rijitliğine sahip olunabildiğinin altını çiziyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modeldeki yeni platform sayesinde uzun bir aks aralığı ve geniş bir kabin yaşam alanı elde ediliyor. Geniş ve konforlu bir SUV olan bZ4X, aynı zamanda dört çeker sürüşü sayesinde her aksta yer alan elektrik motorlarıyla sınıfının öncüsü off-road performansı sunabilecek. Akıcı ve güçlü dış tasarımı aracın elektrikli ve SUV tarzını vurgularken yeni model yelpazesinin “çekiç başlı” ön tasarım şekli güçlü duruşun altını çiziyor. RAV4 ile karşılaştırıldığında bZ4X 85 mm daha alçak, daha kısa ön-arka çıkıntılara sahip ve aks aralığı RAV4’e göre 160 mm daha uzun ölçülere sahip. Aracın genel çevikliği sınıfının öncüsü 5.7 metrelik dönüş yarıçapı ile de kendisini gösteriyor. İlk aşamada geleneksel direksiyon simidiyle satışa sunulacak olan bZ4X, ileriki vadede fütüristik tasarıma sahip direksiyonuyla sokaklarda olacak. Aracın fiyatlarıysa henüz açıklanmış değil.

İlginizi Çekebilir

Ford Mustang Mach E

Paylaş