Tüketici Hakları Yönetmeliği üzerinde yeni düzenlemeler yapıldı

18 Ocak 2022 09:28

BTK’nın Tüketici Hakları Yönetmeliği üzerinde yaptığı düzenlemeler Resmî Gazete’de yayımlandı. İşte öne çıkan detaylar;

BTK’nın Tüketici Hakları Yönetmeliği üzerinde yaptığı düzenlemelerin öne çıkanlarını direkt olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Dr. ÖMER FATİH SAYAN Twitter hesabından paylaştı. Bu konuda öne çıkan maddeler tam olarak şöyle oldu:

“Vatandaşlarımız elektronik haberleşme aboneliklerini;

-E-imza, T.C. Kimlik Kartı veya İnternet Bankacılığı bilgileri ile e-Devlet kapısı üzerinden başlatılabilecekler.
-Ayrıca gerçek zamanlı dijital görüşme ile kimlik doğrulaması yapılarak abone olabilecekler.

Bu kampanyaya üye olursanız …. kampanyasını da onaylamış sayılırsınız devri bitti.

-Düzenleme ile abone onayı gerektiren işlemler, tek onay altında birleştirilemeyecek, ayrı ayrı onay alınacak. Talep olmadan dolaylı yollardan yapılan aboneliklerin önüne geçilecek.”

Artık verilen tüm onaylar çevirim içi görüntülenebilecek.

-Müşteri hizmetleri, kısa mesaj, mobil uygulama, SIM vb. yöntemler aracılığıyla verilen onaylar, işletmecilerin çevrim içi işlem merkezinden 7 gün 24 saat kontrol edilebilecek.

-Çağrı merkezi tarafından yapılan aramalarda, müşterinin doğrudan ilgili abone olduğu teyit edilmeden işlem yapılamayacak.
-Birden fazla hattı olanlar, diğer hatlarının işlem yetkililerini sınırlandırabilecek. Özellikle ebeveynlerin, yüksek fatura mağduriyetleri engellenecek.

-Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (çipli nüfus cüzdanı) veya Çipli Pasaport ile yapılan işlemlerde belgelerin fotokopisi alınmayacak. Böylece başkalarının kimlik kartları kullanılarak yapılan usulsüzlüklerin önüne geçilecek.

-Abonelik sözleşmesi yapıldığında tüketiciye kolay ve anlaşılabilir bir taahhütname/sözleşme örneği verilecek.
-Yeni düzenleme ile taahhütname süresi en fazla 24 ay ile sınırlı olacak.
-Taahhüdün bittiğine ilişkin tüketicilere bilgilendirme yapılacak.

-Aboneler, hangi işlemlerinin taahhüde aykırılık oluşturacağı konusunda şeffaf bir şekilde bilgilendirilecek.
-Aboneye duyurulan internet hızının sağlanamaması halinde, vatandaşımız ceza ödemeden sözleşmeyi fesih edebilecek.

#DijitalTürkiye yolunda bir hizmetimiz daha hayata geçiyor.
-Vatandaşlarımız artık @ekapi üzerinden işletmecilerin abonelik tekliflerini karşılaştırma yapabilecek.

-Paket, kampanya ve tarifeler aynı isimle tanıtılamayacak. Her paket tek bir isimle tanıtılacak ve olası kafa karışıklıklarının önüne geçilecek.
-Mevcut, kaldırılan ya da abone alımına kapalı, geçmiş tarifelerin tamamı işletmecilerin web sitelerinde yer alacak.

-Hizmetleri kısıtlanan abonelere, işletmeciler tarafından yeni ücret yansıtılması durdurulacak.
-Fatura gönderimi tercihinde bulunmayan abonelere, kısa mesajla fatura bilgisi ve fatura linki gönderilecek.
-Aboneler son 1 yıllık fatura ve kullanım detaylarına ulaşabilecek.

Vatandaşlarımız, yapılan düzenlemelerin geçmiş ve yeni haline ait detaylı bilgilere http://btk.gov.tr adresinden ulaşabilirler. Düzenleme milletimiz ve sektörümüz için hayırlı uğurlu olsun. Yönetmelikte emeği geçen çalışma arkadaşlarımıza canıgönülden teşekkür ediyorum.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Dr. ÖMER FATİH SAYAN tarafından Tüketici Hakları Yönetmeliği düzenlemeleri ile alakalı paylaşılan videoyu da hemen aşağıda izleyebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: Asus imzalı katlanabilir ekranlı ilk dizüstü modeli ile tanışın

Paylaş