Adım adım Bugatti Chiron’un üretim sürecine konuk olun [Galeri]

08 Şubat 2017 21:00

Bugatti’nin hiper canavarı Chiron’un merak edilen üretim sürecine kısa bir yolculuk.

Özellikle Veyron ile birlikte yükselen isim değerini korumak isteyen Bugatti’nin yeni temsilcisi en az Veyron kadar ihtişamlı olmak zorundaydı. Veyron’un üretim sürecinin tamamlanmasının ardından masa başına geçen markanın tasarım müdürü Achim Anscheidt, üretim adedi sadece 500 ile sınırlandırılacak olan Chiron‘u yarattı. Üretim hayatına Volkswagen grubu dahilinde devam eden hiper otomobil üretici Bugatti’nin Chiron’u tanıtma sürecinin ardından neredeyse bir yıl geçti. İlk kez geçtiğimiz yılki Cenevre Otomobil Fuarı‘nda kullanıcıların karşısına çıkan Chiron, tasarımı kadar teknik değerleriyle dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı.


Bugatti, Chiron’da 8.0 litre hacme sahip dört turboşarj destekli on altı silindirli devasa bir makineye yer veriyor. Dört tekerlekten çekiş altyapıya, bağımsız süspansiyonlara ve karbon fiber gövdeye sahip olan Chiron bu motoruyla 1.500 beygir güce, 1.600 Nm tork değerine sahip. Bu korkutucu değerlerin devamına hızlanma değerlerinde de rastlamanız mümkün. 0’dan 100’e 2.5 saniyenin, 0’dan 200’e 6.5 saniyenin, 0’dan 300’e ise 13.6 saniyenin altında erişebildiği söylenen Chiron’un maksimum hız değeriyse 420 km/s (güvenlik nedenlerinden ötürü elektronik olarak sınırlandırıldı). Elektronik olarak sınırlandırılan bu değerin dışında Chiron’un saatte 463 kilometre hıza kadar erişebildiği de söyleniyor.


Böyle bir hiper otomobilin kendisi kadar üretim süreci de ayrı bir ilgi alaka istiyor. Sınırlı sayıda üretim rakamlarına sahip olan Chiron’a sahip olmak isteyen kişilerin kişiselleştirme isteklerine göre değişmekle birlikte yaklaşık 9 aylık bir zaman zarfını beklemesi gerekiyor. Chiron’un kişiselleştirme seçenekleri arasında 23 farklı renk, 8 farklı karbon versiyonu, 31 farklı deri & alcantara renk seçeneği, 18 farklı halı gibi birçok opsiyon yer alıyor. Kullanıcılar dilerlerse markanın sunduğu seçenekler dışında kendi diledikleri tonları seçme özgürlüğüne de sahip. Sipariş sürecinin ardından Bugatti’nin 1909 yılında Fransa’da kurulan üretim tesisinde hummalı bir üretim süreci başlıyor. Molsheim‘da yer alan bu tesiste dünyanın en hızlı ve en lüks otomobillerinden birini üretmek için 20 montaj elemanı 1.800 üzerinde parçayı bir araya getirmek için mesai harcıyor. 12 farklı aşamadan oluşan Chiron montaj hattının ilk adımı motor ve aktarma organlarının bir araya getirilmesiyle başlıyor. Teknik montajlamanın ardından üç farklı bölümden oluşan gövde tek noktada buluşuyor ve Chiron ilk kez tam bir Bugatti olarak kendini gösteriyor. Aracın tamamlanmasının ardından Bugatti’nin test sürücüleri Chiron’un gerçek bir Bugatti karakterini yansıtıp yansıtmadığını özenle test ediyor. Günümüzde de üretim süreci devam eden Chiron’un ilk 70 adedi sahiplerine teslim edilmek için 2017’nin ilk yarısında hazır olacak.

Paylaş