Aston Martin tarihinin ilk elektriklisi Rapide E’nin özellikleri resmiyet kazandı

13 Eylül 2018 16:17

Sınırlı üretim adetleriyle önümüzdeki yıl asfalta inecek olan Aston Martin Rapide E, teknik olarak fazlasıyla yeterli seviyede.

Performans ve lüksün ortak noktada birleştiği seviyeler için artık elektrik kriterini de maddeler arasına yazma vaktinin gelmeye başladığını sizler de hissettiniz mi? Pek çok süper spor üreticinin de çeşitli açıklamalar üzerinden gündeme geldiği bu kuyuya dalış yapmaya hazırlanan son isimlerden birisi de Aston Martin olacak. Tarihinin ilk elektrikli otomobili olarak 2010 yılından beridir asfalta indirdiği Rapide‘i merkeze alan İngiliz üretici, önümüzdeki yıl itibarıyla sokaklara çıkmanın peşinde. Toplamda sadece 155 adet üretileceği açıklanan Rapide E isimli modeliyle ilgili sis bulutunu yavaş yavaş dağıtan Andy Palmer ve ekibi, neyse ki teknik verileri paylaşmak konusunda fazlasıyla cömert. 602 beygir güce sahip olacağı artık resmiyet kazanan otomobil için tek seferde yaklaşık 320 kilometrelik menzil değeri de netleşmiş durumda.

F1 mühendisliğinden izler

Geliştirme süreci Williams Advanced Engineering ile ortaklaşa yürütülen Aston Martin Rapide E’nin altyapısı bir hayli güçlü donanımlarla desteklenmiş durumda. 800V elektrik mimarisinin kullanıldığı otomobil bu sayede hızlı şarj teknolojisinin nimetlerinden de faydalanacak. 100 kWh ve üzeri elektrik kaynağı desteği alabilen Rapide E, bir saatlik süre zarfı içerisinde 500 kilometre kat edebilme opsiyonunu da vadediyor. Bu da 15 dakikada yüzde 80‘lik batarya doluluğuna erişebilme olacağının başka bir tasviri. Aracın motor kısmına baktığımızda ise standart versiyonda yer verilen V12’lik makinenin yerini iki elektrikli üniteyle değiştirildiğin görüyoruz. Bu motorla birlikte 602 beygir gücün yanında 970 Nm tork değerine sahip olan Rapide E, maksimumda 250 km/s’lik hızlara erişebilecek. 0-100 değeri içinse şimdilik 3 ile 4 saniye aralığı konuşulmakta. İlk teslimatları 2019’un son çeyreğinde yapılacak olan modelle ilgili gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.

Paylaş