Audi A6 E-Tron için geri sayım vakti; işte teknik beklentiler

04 Ağustos 2021 22:36

Konsept versiyonuyla büyük ilgi toplayan Audi A6 E-Tron için marka içerisinden satış planlamasıyla ilgili tarih detayları gelmeye başladı.

Audi’nin E-Tron ürün gamının binek segmente yansıyacak yüzlerinden birisi olacak A6 E-Tron, konsept olarak gerçekleştirilen tanıtımının ardından hatırı sayılır oranda ilgi çekmeyi başardı. İlk aşamalardaki ilgiden memnun olan Audi tarafında ürün gamındaki çalışmalar devam ederken, Q4 E-Tron ile fiyat olarak erişilebilir seçenek de pazara sunulacak. Önümüzdeki 4 yıllık sürecin sonunda ise oturmuş bir elektrikli otomobil ürün gamı Audi tarafında bizi bekliyor. Geçtiğimiz nisan ayında tanıtılan Audi A6 E-Tron da bu planların yakın vadeli üyelerinden olacak. Kaynaklardan gelen son bilgiler doğrultusunda satışları için 2023 yılının işaret edildiği otomobilin seri üretim versiyonunun büyük bir değişiklik olmaz ise 2022 içerisinde tanıtılması bekleniyor.

Audi A6 E-Tron için resmileşen detaylar

Audi’nin ilk E-Tron modelinden günümüze kadar uzananan sürecin baktığımızda, araçlarında konsept versiyonda kullandığı tasarım dilinin korunarak seri üretime taşındığını görüyoruz. A6 E-Tron için de ufak tefek değişimler dışında radikal bir fark olmadan son kullanıcıya ulaştırılacağı fikri hakim. Aracın altyapısı da günümüz itibarıyla netlik kazananlar arasında. PPE platformu üzerine inşa edilecek olan otomobilin; 4.960 milimetre uzunluk, 1.960 milimetre genişlik ve 1.440 yükseklik gibi değerlerinin de çok değiştirilmesi beklenmiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

PPE altyapısı sayesinde Porsche’de olduğu gibi 800V hızlı şarj desteğini sunacak olan A6 E-Tron , sadece 10 dakikalık dolumla 300 kilometre menzil kat edebilecek batarya doluluğuna getirilebilecek. Yine aynı kaynak üzerinden yaklaşık 25 dakikalık dolumla yüzde 5 seviyesinden yüzde 80 seviyesine gelinebiliyor. Konsept projede kullanılan bataryanın tam kapasitede 700 kilometrelik kullanıma olanak tanıdığı açıklanmıştı. Bu bölüm şimdilik net olmasa da, A6 E-Tron’un zirve kombinasyonuyla 600 kilometrenin üzerinde menzil vadetmesi yükse olasılıklar arasında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ailede versiyon çeşitliliği de oldukça zengin olacak. Audi içerisinde yapılan planlamada, giriş seviyesi pakette maksimum menzil odağında bir reçete sunulacağına dair bilgiler masada. Teke elektrik motorunun konumlanacağı bu paketin 0’dan 100’e hızlanmasını 6 saniye dolaylarında tamamlayabileceği de gelen detaylar arasında. Zirve pakette ise bu değerin 4 saniyenin altında olması bekleniyor. Konsept projenin motor kısmında iki adet ünitenin bir araya getirildiği bir reçete karşımıza çıkmıştı. Standart olarak dört tekerlekten çekişi de getiren bu kombinasyon 470 beygir güç ve 800 Nm tork üretiyordu.

İlgili video

e-tron GT

Paylaş