BMW’nin 10 yıllık motor ve otonom sürüş teknoloji planı belli oldu

05 Aralık 2016 21:00

BMW’nin 100. yılına özel konsept olarak tanıttığı iNext modeli dahil 10 yıl içerisinde sunulacak tüm teknoloji ve modellerin haritası gün yüzüne çıktı.

Otomobil üreticileri arasında, elektrikli ve hidrojen yakıtlı modelleri bazında henüz ciddi bir adım atmayan BMW nihayet kartlarını oynamaya başlıyor. Günümüzde hibrit teknolojili modellere yer veren BMW’de gelecek 10 yılın otonom sürüş ve elektrik-hidrojen modellerinin yer aldığı kısa dönem planlaması gün yüzüne çıktı. BMW, Otonom sürüş ve diğer yazılımsal ekipmanları geliştmenin yanı sıra bu teknolojilere uygun şasi, güç üniteleri ve fren sistemleri gibi altyapısal geliştirmeler üzerinde de yoğun bir mesai harcıyor. Bu araştırmalara paralel olarak Intel ve Mobileye ile ortaklık içerisinde olan Alman devi, işin mühendislik kısmında motor, batarya ve şanzıman üretiminde de fazlasıyla iddialı.

BMW’nin sürücüsüz otomobil geliştirme üzerine gerçekleştirdiği araştırmalar sonucunda günümüzde 60 milyon gigabaytlık verinin elde edildiği açıklandı. Elde edilen bu verilerle birlikte otonom sürüşün donanım ayağını oluşturan kamera ve radar sistemlerinin AR-GE sürecini de kendi bünyesinde yürüten BMW, sistemin aktif kullanılmasıyla birlikte araç paylaşımı ve şarj istasyonu gibi opsiyonları da devreye sokmayı planlıyor. İşte 2017 ile hareket kazanacak olan BMW’nin on yıllık teknoloji planı;

2017– BMW 5 serisi hibrit

2017– Mini Countryman hibrit

2018– i8 Roadster; yarı otonom sürüş teknolojisi

2019– Mini Cooper elektrikli otomobil

2020– Elektrik X3, ileri seviye otonom sürüş teknolojisi (otoban)

2021– Elektrikli iNext, ileri seviye otonom sürüş teknolojisi (şehir-otoban)

2022– Aktif rota teknolojili otonom sürüş teknolojisi

2025– Hidrojen yakıtlı motor seçenekleri

2026– Katı elektrolit yapılı batarya teknolojisi

Paylaş