Türkiye’de uzun süredir satışta olan araçlardan BYD Seal U, elektrikli ve hibrit versiyonlarıyla nisan ayında çok talep gördü.
Emre Özpeynirci tarafından burada yapılan paylaşıma göre BYD Seal U modelinin şarj edilebilir hibrit versiyonu (DM-i) ve tamamen elektrikli versiyonu, nisan ayında toplamda 4.297 adet satışa ulaştı. Bu konuda, “Nisanın asıl lideri Seal U” diyen Özpeynirci, tam olarak şunları aktardı: “BYD Seal U’nun şarj edilebilir hibrit versiyonu (DM-i) nisan ayında en çok satılan ikinci model olarak görünse de, aslında elektrikli versiyonu (EV) eklenince 4.297 adetle zirvede yer alıyor. 4 ay sonunda ise 10.254 adetle 6.sırada yer almaya devam etti.”
ODMD tarafından verilen 2025 Nisan ayına ait özet nitelikli tüm detaylar ise şöyle oldu:
-Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2025 yılı Ocak-Nisan döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %2,7 oranında artarak 381.636 adet olarak gerçekleşti.
-Binek araç satışları, 2025 yılı Ocak-Nisan döneminde geçen yıla göre %4,9 oranında artarak 309.204 adet, hafif ticari araç pazarı ise %5,4 azalarak 72.432 adet oldu.
2025 yılı Nisan ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2024 yılı Nisan ayına göre %38,8 artarak 105.352 adet oldu.
-2025 Nisan ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %39,0 artarak 85.411 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %37,8 artarak 19.941 adet oldu.
-Binek araç ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre %55,8 arttı.
-Binek araç pazarı, 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre %61,8 artış gösterdi.
-Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Nisan ayı ortalama satışlara göre %34,6 arttı.
-Pazarın %81,5’ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu.
-C segmenti otomobiller 171.562 adetle %55,5 pay, B segmenti otomobiller 79.242 adetle %25,6 pay aldı.