Elektrikle ilk dans; Suzuki Vitara Hybrid İncelemesi

24 Nisan 2021 20:22

MOTOR VE TÜKETİM

Vitara ürün gamı uzun süredir belirli çizgiler ve motor dinamikleri üzerine kurulu olduğu için, buradaki en büyük yenilik tahmin edebileceğiniz üzere hibrit entegrasyonu üzerine kurulu. Masa üzerindeki rakamlar sonrası bizim de aracı teste alırken en merak ettiğimiz bölümü de sürüş dinamikleri çevresinde şekilleniyordu. Dilerseniz ateşi öncelikle motor çevresinde yakalım. Geçtiğimiz yıl satılan modellerde olduğu gibi hibrit Vitara ailesinin merkezini de 1,4 litrelik dört silindirli motor oluşturuyor. 129 PS güç ve 235 Nm tork üreten bu motor, Hybrid entegrasyonunun da etkisiyle Vitara ile kolaylıkla başa çıkabiliyor. Biz bu motorun performans istekliliğine bayıldık. 6 ileri geleneksel otomatik şanzımanın da görevini sorunsuz yerine getirdiği birliktelikte, gazı verdiğiniz andan itibaren gitmeye çok istekli bir performans sizi bekliyor olacak. Buradaki en büyük etmenlerden birisi de Vitara’nın toplam ağırlığının 1.300 kilogramın altında olması. Araca gelen elektrik motoru ve batarya kombinasyonuna rağmen bu limitin geçilmemiş olması memnun edici.


Performans ve çekiş konusunda kullanıcısını mutlu edeceğini düşündüğümüz Vitara Hybrid tüketim değerleri ise oldukça esnek. Kompakt turbo motorlardan alışık olduğumuz bu esneklik, yoğun İstanbul trafiğinde 8 ile 8,5 litre aralığına kadar çıkan ortalamaları görmemize olanak tanıyor. Toplamda gerçekleştirdiğimiz 500 kilometrenin ardından yol bilgisayarında 7,7 litre litrelik değer karşımıza çıktı. Fabrika değerlerinde 6,5 litre olarak verilen tüketimi yakalamaksa gerçekçi kullanım dinamiklerinde pek kolay olmayacak. 48V’luk hibrit sistemin diğer pek çok modelde olduğu gibi tüketime etkisi radikal bazda değil.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8

Paylaş