Firmaların imza niteliğindeki logoları kullanıcılar için de büyük anlam taşıyor. Özellikle logosunu değiştiren büyük firmalar, değişiklik ne kadar küçük olursa olsun bu konuyla ilgili ciddi eleştirilere hatta protestolara dahi maruz kalabiliyor. Ancak bu durum Facebook’u 10 yıldır kullandığı logosunu güncelleme fikrinden vazgeçirmemiş. Facebook artık daha dinamik ve “genç” bir logoya sahip.
Dün sessiz sedasız bir duyuruyla yeni logoyu ve Facebook marka adını duyuran firmanın ünlü “f” harfi biraz küçülüp incelirken, asıl değişiklik “a” harfinde gerçekleşiyor. Daha yuvarlak hatlı bir yazı fontu seçen Facebook, logonun daha modern ve çekici olduğunu ifade ediyor. Yeni Facebook yazısı yakında sitede ve uygulamalarda kendini gösterecek. Facebook’un uygulama ikonu ve site ikonu ise değişmeyecek. İnternette yeni yazı fontuna karşı tepkiler farklılık gösteriyor. Bazı kullanıcılar eski yazım fontunun ve “a” harfinin geri gelmesi gerektiğini düşünürken, bazı kullanıcılar ise yeni stilin daha iyi olduğu görüşünde. Tabii bu yeniliğin bir kısım kullanıcının hiç umrunda olmadığını da belirtmekte fayda var. Ne dersiniz, Facebook’un yazı fontunu değiştirdiğini fark eder miydiniz?