FIAT-Chrysler CEO’su Sergio Marchionne’den sürücüsüz ve elektrikli otomobillerle ilgili önemli açıklamalar

03 Ekim 2017 10:30

Kısa vadede tam anlamıyla otonom sürüş teknolojisinin sunulmasına imkan vermeyen Marchionne, elektrikli otomobiller için çarpıcı bir tabir kullandı.

Son dönemlerde daha çok grup içerisindeki markaların elden çıkarılmasıyla gündeme gelen FIAT-Chrysler‘in şimdilik konuyla ilgili durağan bir döneme girildi diyebiliriz. Bir süredir konuyla alakalı herhangi bir gelişmenin yaşanmadığı grubun CEO’su Sergio Marchionne, gelecek stratejileriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Geçtiğimiz günlerde Trento Üniversitesi‘nden endüstri mühendisliği fahri derecesine layık görülen Marchionne, törenin ardından öğrencilerle bir araya geldiği söyleşide otonom sürüş ve elektrikli otomobillerin geleceğini değerlendirdi. Waymo ile gerçekleşen ortaklığın araçlardaki otonom teknoloji için önemli olduğunu belirten CEO, elektrikli otomobiller içinse dikkat çekici görüşler sundu.


İtalyan basınına yansıyan açıklamalarda, tam anlamıyla otonom sürüşün yakın dönemde gerçekleşmesini pek mümkün görmediğini belirten Marchionne; “Otonom rehberliğin on yılda gerçeklik olacağını düşünüyorum. Bu gerçeklik ileride öyle bir noktaya gelecek ki, otomobilin kontrolünün otomobilin eline geçirileceği bir dünyaya hazırlamanın yanında kanun koyuculara bile rehberlik edecek.” diyerek bu konudaki sözlerini tamamladı. Elektrikli otomobillerle ilgili çalışmalar yürüttüklerini de açıklayan CEO; “Elektrikli otomobiller gelecek için çözüm değil.” diyerek Fiat 500e ile yaşadıkları araç başına 20.000 dolarlık zararı hatırlatarak temkinli davrandıklarının altını çizdi. İzmir’de düzenlenen yeni 500L ailesinin lansman etkinliğinde FIAT Türkiye yöneticilerine yönelttiğimiz elektrikli otomobil sorusuna aldığımız “FIAT burada daha çok izleyici ve analiz edici bir yol haritası sürdürüyor.” açıklamasına paralel cevapların Marchionne cephesinde de fazlasıyla karşılık bulduğunu rahatlıkla görebiliyoruz. Bu da şimdilik en azından Türkiye bazında FIAT’tan bir elektrikli model görme ihtimalimizin ciddi anlamda düşük olduğu anlamına geliyor. Maserati ile 2021 yılında otonom sürüşte atılım yapması beklenen FIAT-Chrysler’in her yıl farklı bir dalgalanma gösteren elektrikli otomobil pazarına olan bakış açısını değiştirip değiştirmeceğini önümüzdeki süreç gösterecek.
Paylaş