Fiyat/performans atağı; Yeni Dacia Sandero Stepway incelemesi

28 Şubat 2021 14:15

KOKPİT VE YAŞAM ALANI

Üçüncü nesille birlikte aracın dışarısına sirayet etmiş modernizasyon havası kokpitte de karşımıza çıkıyor. Tamamen revize edilmiş orta konsolla birlikte sürücüyü bir aidiyet duygusuyla saran yeni bir yerleşim karşımıza çıkıyor. Değerledirme notlarımıza ilk olarak tercih edilen malzemelerden bahsetmekte fayda var. İçeriye girerken beklentilerimizi içerisinde bulunduğu fiyat aralığına göre ayarlayarak girdiğimiz için Sandero Stepway bizi çok fazla hayal kırıklığına uğratmıyor. Konsolun üst bölümü kapılar da dahil olmak üzere burada ağırlıklı olarak sert plastik malzeme konumlandırılıyor. Genel olarak dokunduğumuz direksiyon ve kapı kolları gibi noktaları ise bunun dışında tutmamız gerekiyor. Tasarımcıların buradaki felsefesinin, sık temas edilen noktaları ileriye taşıma noktasında olduğunu anlamak çok da zor değil.


Tüm versiyonlarda standart olarak sunulan deri kaplama direksiyon, konsolda ve kapı kollarında kullanılan kumaş kaplama burada genel havaya hareket ve zenginlik katan bölümler olarak kullanılmış. Yeni Octavia’da da gördüğümüz bu kumaş konsol detayının tek renk olarak gelmesiyse bize bir “keşke” dedirtmedi değil. Burada aracın dış rengine göre değişen bir dokunuşun olması, istenilen etkinin daha fazla olmasına yardımcı olabilirmiş. Stepway’in lansman rengi olan turuncuyu ise versiyonun adının yazılı olduğu koltuklarda ve havalandırma çıkışlarında görüyoruz. Kokpitteki elemanlar arasında “keşke” dediğimiz bir diğer bölüm de otomatik versiyondaki vites göstergeleri oldu. Burada herhangi bir altyapı ışıklandırmasının sunulmadığını görüyoruz. Bu da vites konumlarının direksiyon arkasındaki 3,5 inçlik TFT ekran üzerinden kontrol edilmesi demek. Yine tüm paketlerde standart olarak gelen ön kol dayama ile birlikte orta konsolda tasarımının da daha modern bir yapıda olduğunu söyleyebiliriz. Sandero Stepway’in bu bölümdeki saklama alanı deneyimi de gayet yeterli.


Sandero Stepway’in konsolunu domine eden 8 inçlik multimedya ekran da, yeni neslin kilit getirileri arasında. Geri bildirimleri ve geçişleri sorunsuz olan bu ekran üzerinden araçta sunulan elektronik desteklerin yönetimi de yapılabiliyor. Apple CarPlay ve Android Auto desteğini de beraberinde getiren sistem Prestige paketle birlikte standart olarak geliyor. Bu ekranda navigasyon görmek isteyen kullanıcılar ise Prestige paket üzerine 1.500 TL ödeyerek bu opsiyona sahip olabiliyor.


Prestige pakette standart olarak gelen otomatik klima kumandalarının konumlandırması, dizilimi ve genel yapısı gayet başarılı. Üç bölümden oluşan kumanların ortasında yer alan ufak dijital göstergelerin çözünürlük kalitesi de kesinlikle başarılı. Bu tasarımın benzerinin Land Rover ürün gamında da kullanılıyor olması da kullanıcılar için keyif verebilecek detaylar arasında yer alabilir. Yeri gelmişken araç içerinde standart olarak sunulan ses sisteminin de gayet başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bu noktada bir “yetinme” durumu söz konusu değil.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8

Paylaş