Genel listeye sadece beş tanesi girebildi; 2018’in en değerli otomobil markaları açıklandı

30 Mayıs 2018 10:00

Her yıl geleneksel olarak açıklanan listede otomobil bazlı sıralamanın dışında, ilk 100 içerisindeki oluşumun çok iyi analiz edilmesi gerekiyor.

Fuar ve ödül organizasyonlarında olduğu gibi her yıl düzenli olarak açıklanan ve bizlerin de merakla beklediği listelerden birisi daha güncellenmiş şekilde karşımıza çıkıyor. “BrandZ” başlığı altında küresel bazda yapılan değerlendirmelerin ardından açıklanan dünyanın en değerli 100 markası, 2018 sonuçları üzerinden bilgilendirmeye sunuldu. İçerisinde otomobil başlığının da ayrı bir kanal üzerinden paylaşıldığı listede, ders çıkartılması gereken veriler mevcut. Genelden özele şekilde inlemesini yapacağımız 2018 raporlarında, ilk 50 marka içerisinde sadece üç tane otomobil tabanlı şirketin olması kesinlikle iyi analiz edilmesi gereken detaylar arasında. İlk 10 içerisinde yer alan 9 ismin teknoloji tabanlı oluşu da, gelecek için yapılması gereken yatırımların planlaması için kenara not edilmesi gereken cinsten.

İlk 100’de durum nasıl?

Kantar Millward Brown tarafından yayınlanan listenin genel perspektifine baktığımızda ilk 10’un sırasıyla; Google, Apple, Amazon, Microsoft, Tencen, Facebook, VISA, McDonalds, Alibaba ve AT&T üzerine şekillendiğini görüyoruz. Buradaki detaylar arasında her ne kadar lider olarak en üst sıraya yazılsa da Google‘ın geçtiğimiz yıla oranla yüzde 27 gibi bir kayıp yaşadığı dikkat çekiyor. Takipçisi Apple yüzde 28, Amazon ise yüzde 49‘luk değer artışıyla ön plana çıkıyor. Teknoloji, yemek ve giyim endüstrilerinde yer alan markaların ağırlıkla olduğu listenin otomobil kısmında ise sadece beş marka kendisine yer bulabiliyor. Otomobil markaların arasında lider konumda olan Toyota genel listede 36. sırayı elde ederken; Mercedes-Benz 46, BMW 47, Ford 96, Honda ise 97. sırada yer alıyor.

Otomobilde ilk 10

Genel listede kendisine orta ve son sıralar yer bulabilen otomobil üreticilerinin kendi arasında ise kıyasıya bir mücadelesi söz konusu. Kısa süre önce açıklanan “en sadık kitleye sahip marka” araştırmasında da liderlik koltuğuna oturan Toyota’nın bir önceki yıla göre yüzde 5‘lik değer artışı elde ettiği görülüyor. Sırasıyla; Mercedes-Benz, BMW, Ford, Honda, Nissan, Audi, Tesla, Maruti Suzuki ve Volkswagen olarak şekillenen listede yüzde bazında geriye düşen tek marka Ford olarak işaretleniyor. Elektrikli otomobil denince akla ilk gelen isim konumunda olan Tesla‘nın yüzde 60 gibi bir değer kazanımı elde etmesi de, göz ardı edilmemesi gereken sonuçlardan bir tanesi. Açıklanan raporlarla ilgili düşüncelerinizi bize yorum olarak paylaşabilirsiniz.

Paylaş