Global airbag skandalı ardından markaların geri çağırdığı tüm modeller

27 Eylül 2016 22:45

Japon üretici Takata‘nın hava yastıklarında yaşanan problem global bir krize dönüştü. Amerika’da 34 milyon aracı etkileyen bu olayın ardından tüm dünyada 7 milyon araç geri çağrıldı. 2013 yılında ilk sinyallerini veren krizin detayları ve geri çağrılan otomobillerin detaylı listesi haberin devamında yer alıyor.

Dünyanın önde gelen tedarikçileri arasında yer alan Takata, birçok üreticiye parça sağlıyor. Bu parçaların başında da hava yastıkları geliyor. Markanın hava yastıklarında bulunan kaza sırasındaki patlama mekanizmasında yaşanan sorun, birçok sürücü ve yolcunun yaralanmasının yanında hayatını kaybetmesiyle sonuçlandı.

Markanın hava yastıkları ile ilgili yaşadığı kriz ilk olarak 2013 yılında baş göstermeye başladı. Takata, 2013 yılında hava yastıklarında hata olduğunu kabul etti ve Toyota bu açıklamanın ardından Haziran 2013’te otomobillerini geri çağırmaya başladı. Bir diğer büyük geri çağırma ise 20 Ocak 2013‘te yaşandı. Bu aşamada Toyota’nın yanında birkaç marka da yaşanan hava yastığı sorunlarından ötürü modellerinden bazılarını geri çağırdı. Bu süreçte Toyota her ne kadar herhangi bir can kaybı veya yaralanma vakası olmadığını açıklasa da, New York Times farklı markalar ile birlikte toplamda 139 adet yaralanma olayı yaşandığını açıkladı. New York Times’ta yer alan habere göre Takata ve Honda bu sorunu ilk olarak 2004 yılında fark etmiş lakin herhangi bir şikayet olmadığından bir adım atmamıştı.

New York Times’ta yer alan haberin ardından bir açıklama da Reuters kaynaklarından geldi. Reuters haberinde, yetkililerin ortaya çıkan sorunla ilgili hummalı bir çalışma içerisinde olduğunu ve sorunun kaynadığını bulmaya çalıştıklarını açıkladı. Tüm bu süreç günümüze kadar birçok farklı kaynak tarafından dile getirildi. Amerika’da Trafik Güvenlik Komisyonu tarafından bir konsey kuruldu. Toyota ve Honda yaşanan sıkıntı ile ilgili şikayetler almaya başladı. Japon otomobil üreticilerinin ardından Amerikalı üreticiler de araçlarını geri çağırmaya başladı. Günümüze kadar ilerleyen süreçten BMW ve Ferrari gibi üreticiler de nasibi aldı ve araçlarını geri çağırmaya başladı. Tüm bu geri çağırmaların ardından geçmişten günümüze rakamlar inanılmaz boyutlara ulaştı. Amerika’da 34 milyon araç bu sorun ile karşı karşıya kalırken dünya çapında 7 milyon araç bu sebepten ötürü geri çağrıldı. Bu süreçten etkilenen marka ve modeller şu şekilde:

Acura
2002–2003, 2009–2014 TL; 2003 CL; 2003–2006 MDX; 2005–2012 RL; 2007–2016 RDX; 2009–2011 TSX; 2010–2013 ZDX; 2013–2016 ILX

Audi
(387.000)
2004–2008 A4; 2005–2011 A6; 2006–2013 A3; 2006–2009 A4 cabriolet; 2009–2012 Q5; 2010–2011 A5 cabriolet; 2015 Q5

BMW
(1.968.283)
2000–2011 3-serisi sedan; 2000–2012 3-serisi vagon; 2002–2013 3-serisi coupe ve convertible; 2001–2013 M3 coupe ve convertible; 2002–2003 5-serisi ve M5; 2003–2004, 2007–2013 X5; 2007–2010 X3; 2008–2013 1-serisi coupe ve convertible; 2008–2011 M3 sedan; 2008–2014 X6; 2013–2015 X1

Buick
2015 LaCrosse

Cadillac
2007–2011 Escalade, Escalade EXT, ve Escalade ESV; 2015 XTS

Chevrolet (1.91 milyon, Buick, Cadillac, GMC, Saab, ve Saturn dahil)
2007–2011 Silverado 1500, Avalanche, Tahoe ve Suburban; 2007–2011 Silverado HD; 2015 Camaro, Equinox ve Malibu

Chrysler
2005–2012 300; 2006–2007 Crossfire; 2007–2009 Aspen Daimler: 2006–2009

Dodge
(5.64 milyondan fazla, Chrysler dahil)
2003–2008 Ram 1500; 2003–2010 Ram 3500; 2005–2012 Charger; 2005–2010 Magnum; 2005–2011 Dakota; 2004–2009 Durango; 2003–2009 Ram 2500; 2008–2012 Challenger; 2008–2010 Ram 4500 ve Ram 5500; 2008–2009 Sterling Bullet 4500 ve 5500

Ferrari
(2820)
2009–2011 California; 2010–2011 458 Italia

Ford
(2.799.546, Lincoln ve Mercury dahil)
2004–2011 Ranger; 2005–2006 GT; 2005–2014 Mustang; 2006–2011 Fusion; 2007–2010 Edge GMC: 2007–2011 Sierra HD; 2015 Terrain

Honda
(10.7 milyon, Acura dahil)
2001–2007 Accord (4 silindir), 2001–2002 Accord (V6), 2008–2011 Accord; 2001–2011 Civic; 2002–2011, 2016 CR-V; 2002–2004 Odyssey; 2003–2005 Civic Hybrid; 2003–2011 Element; 2003–2011 Pilot; 2006–2010 Gold Wing motorcycle; 2006–2014 Ridgeline; 2007–2014 Fit; 2010–2011 Accord Crosstour; 2010–2014 FCX Clarity; 2010–2014 Insight; 2011–2015 CR-Z

Infiniti
2001–2004 I30, I35; 2002–2003 QX4; 2003–2008 FX35/FX45; 2006–2010 M35/M45

Jaguar
(40.000)
2009–2011 XF

Jeep
2007–2012 Wrangler

Land Rover
(68.000)
2007–2011 Range Rover

Lexus
2002–2010 SC430; 2006–2011 IS; 2007–2011 ES; 2010–2011 GX

Lincoln
2006–2011 Lincoln Zephyr ve MKZ; 2007–2010 Lincoln MKX

Mazda
(733.000‘den fazla)
2003–2011 Mazda 6; 2006–2007 Mazdaspeed 6; 2004–2011 RX-8; 2004–2006 MPV; 2004–2009 B-series; 2007–2011 CX-7 ve CX-9

Mercedes-Benz
(1.044.602, Daimler dahil)
2005–2014 C-class 2009–2011 C63 AMG; 2007–2008 SLK-class; 2007–2014 Sprinter; 2009–2012 GL-class; 2009–2011 M-class, 2009–2012 R-class; 2010–2017 E-class sedan, vagon, coupe ve convertible; 2010–2015 GLK-class; 2011–2015 SLS AMG coupe ve roadster

Mercury
2006–2011 Milan

Mitsubishi
(105.000‘den fazla)
2004–2007 Lancer and Lancer Evolution; 2006–2009 Raider

Nissan
(1.091.000 Infiniti dahil)
2001–2003 Maxima; 2002–2004 Pathfinder; 2002–2006 Sentra; 2007–2011 Versa

Pontiac
(300.000)
2003–2007 Vibe

Saab
2003–2011 9-3; 2005–2006 9-2X; 2010–2011 9-5

Saturn
2008–2009 Astra

Scion
2008–2011 xB

Subaru
(380.000’den fazla)
2003–2005, 2009–2011 Legacy ve Outback; 2004–2011 Impreza; 2005–2006 Baja; 2006–2011 Tribeca; 2009–2011 Forester

Toyota
(4.697.000 Lexus ve Scion dahil)
2002–2007 Sequoia; 2003–2011 Corolla ve Corolla Matrix; 2003–2006 Tundra; 2004–2005 RAV4; 2006–2011 Yaris; 2010–2011 4Runner; 2011 Sienna

Volkswagen
(680.000)
2006–2010, 2012–2014 Passat; 2009–2014 CC; 2010–2014 Jetta SportWagen ve Golf; 2012–2014 Eos; 2015 Tiguan

Daha birçok kaynak bu sürecin devam edeceği yönünde ciddi iddalarda bulunuyor. Bu listeye yeni geri çağırmalar eklenecek mi bunu bize önümüzdeki süreç gösterecek.

Paylaş