Huawei 2017’yi yükselen bir başarı grafiğiyle kapatıyor

30 Aralık 2017 08:00

2017 yılını başarılı istatistiklerle kapatan Huawei, marka bilinirliği ve pazar payı alanında büyümesini hız kesmeden sürdürüyor.

Akıllı telefon pazarındaki rekabet gün geçtikçe kızışmaya devam ediyor. 2017 yılı ise adeta Huawei’nin yükselme yılı oldu. Son bir yılda ciddi oranlarda büyüme gösteren firma, başarılı bir grafikle seneyi noktalıyor. Hem pazar payını hem de marka bilinirliğini artıran Huawei, tüketici elektroniği, alt yapı, bulut sistemleri ve pek çok teknolojik destek ile kullanıcılarının hayatına değer katıyor. Marka değeri de artan firmanın global pazar kategorisinde de ismini yukarı taşıdığı görülüyor.

Globalde istikrarlı büyüme

İstatistiklere göz attığımızda son 6 yıldır istikrarlı bir şekilde büyüdüğü görünen markanın pazar payı 2017 yılının ikinci çeyreğinde geçtiğimiz yıla kıyasla büyüyerek yüzde 11,3’e çıkmış durumda. Huawei’nin premium segmentte yer alan cihazlarında ise bu büyüme son bir yılda yüzde 5,8’den yüzde 14’e fırlayarak başarılı bir grafik oluşturuyor. Marka bilinirliği alanında büyük yol kat eden firma, globaldeki marka algısını da yukarı taşıyor. Ayrıca geçtiğimiz altı yıl boyunca kategorideki en hızlı büyüyen marka olduğunu da ekleyelim.

Bu noktada belli başlı önemli listelere baktığımızda Brandz listesinde dünyanın en iyi 100 markası arasında 49. sırada olan Huawei’nin Brandfinance’ın dünyanın en değerli ilk 100 markası sıralamasında 40. sırada yer aldığını görüyoruz. Interbrand’in listesinde 70. olan firma, Forbes’un listesinde ise 88. sırada.

Paylaş