İkinci elde ağır hasar kayıtlı otomobiller için önemli uyarı

21 Haziran 2022 13:03

Ekspertiz sektöründe önemli bir problem haline gelen ağır hasar kayıtlı otomobiller için son teknoloji desteğiyle riskler en aza indiriliyor.

Alım gücünün her geçen gün gerilediği iç pazarda, kullanıcılar yüksek kilometreli araçlarla birlikte ağır hasar kayıtlı modellere de daha fazla ilgi göstermek durumunda kalıyor. Buna paralel olarak ikinci el otomobil pazarındaki en önemli problemlerden biri haline gelen ağır hasarlı araçlar, alım ve satımlarda birçok dolandırıcılık vakasına konu oluyor. Standart dışı parça, yetersiz teknik ekipman, eğitimsiz elemanlar tarafından merdiven altı tamirhanelerde onarılan birçok ağır hasar kayıtlı araç, hiçbir denetime tabii tutulmadan trafiğe tekrar çıktığı için özellikle otomobilin temelini oluşturan şasi kontrolü hayati önem taşıyor. Onarım süreçlerinde halen belirli bir standardın ve kontrol mekanizmasının da bulunmadığını söyleyen RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünaldı, bu alanda yeni teknolojilerden faydalanılması gerektiğini ifade etti.

Ağır hasar kayıtlı araçların ekspertiz sürecinde elektronik şasi kontrolü

İç pazarda 2,5 milyon adedi bulan ağır hasarlı araç kaydının olduğunu hatırlatan Ünaldı, yeni elektronik şasi kontrolü teknolojisiyle risklerin en aza indirilebileceğini ifade ediyor. Bu teknoloji sayesinde aracın şasi ölçüleri, sistemin içinde bulundurduğu bilgi bankası sayesinde belirlenen şasi üzerindeki noktalar ile kontrol edilebiliyor. Kontroller sonucu şaside en ufak kayma veya yamulma var ise sistem, milimetrik ve hangi yöne doğru kayma olduğu, içerisinde bulundurduğu yazılım ve aracın fabrikasyon ölçüleri ile karşılaştırarak sunuyor.

Standart oluşturulamaması konusuna özellikle vurgu yapan Ünaldı; “Can ve mal güvenliğini direkt tehdit eden bu araçlar, ikinci el araç pazarında da birçok dolandırıcılık vakasına konu oluyor. İki araçtan kaynakla tek araç ortaya çıkarılıyor, şasi doğru onarılmıyor, patlayan hava yastıkları yenilenmiyor. Bir araç satın alırken mutlaka ekspertiz yaptırılmasını öneriyoruz. Fakat yapılan ekspertizde şasi kontrolünün el ve göz yordamıyla yapılması, her zaman doğru sonuç vermiyor. Bu yüzden RS Oto Ekspertiz olarak elektronik şasi kontrolünü hayata geçirdik.

Bugün ikinci elde yaşanan birçok dolandırıcılık vakasının temel sebebi denetimsizliktir. Denetime tabii tutulmadan trafikle tekrar buluşmuş 2,5 milyon araç yollarda geziyor ve birçoğunun şasisinde işlem mevcut. Bu araçları elle, gözle kontrol etmek ise sağlıksız. Elektronik şasi kontrol cihazımızla şasi kontrollerinde insan faktörünü bir kenara bırakarak, tamamen teknik ve bilimsel yöntemlerle şasideki milimetrik sapmaları dahi tespit ederek iptidai şekilde tamir edilmiş güvensiz otomobilleri ortaya çıkarıyoruz..” ifadelerini kullandı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Paylaş