Inside incelemesi

30 Temmuz 2016 21:00

2014 yılında duyurulduğundan beri InsIde’ı heyecanla beklememiz yersiz değil. Şimdiden adını oyun dünyasının efsaneleri arasına yazdırmış LImbo’nun ruhani takipçisi olma özelliğini taşıyan bu oyun, nasıl oldu biz de bilmiyoruz ancak beklentilerin bile üzerine çıkmayı fazlasıyla başarmış görünüyor

Bağımsız oyunlar bugün sektörü kasıp kavuruyorlarsa iki oyunun bundaki etkisi yadsınamaz: Braid ve Limbo. Braid zaten bambaşka bir noktada, “öncü” mertebesinde. Ancak Limbo da, bu başarının tek seferlik olmadığını, bağımsız oyunların sektörün geleceğinde önemli bir yer edineceğini göstermek adına kritik bir virajın aşılmasını sağlamıştı. Siyah ve beyazın tonlarından oluşan bir dünyada, küçük bir çocuğun “sessiz” yolculuğunu takip etmiştik o oyunda. Herhangi bir cümlenin veya yazılı metnin yer almadığı, ne olup bitiyorsa kendi iç dünyamızda anlamlandırmak zorunda kaldığımız Limbo, yaşattığı tarifsiz deneyimle hafızalarımıza kazınmıştı. Haliyle yapımcı Playdead’in başka neler yapabileceği büyük bir merak konusu oldu. 2006 yılında kurulmuş firmanın bu 10 yıl içinde ikinci oyunu ancak çıkarabilmiş olmasından, ekibin kaliteyi devam ettirebilmek adına ne denli dikkatli olduğunu anlayabiliriz.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6

Paylaş