Birden fazla dev otomobil şirketinin çatısında yer alan Stellantis ve Türkiye’de de yer alan Leapmotor, Avrupa’da ortak güç olacak.
Stellantis ve Türkiye’de şu an 995 bin TL’lik T03 isimli elektrikli otomobil modelini satan Leapmotor, aslında uzun süredir yakın ilişkiler kuruyor. Stellantis geçtiğimiz haftalarda Leapmotor’un yüzde 21 hissesini 1,6 milyar dolarlık bir anlaşmayla satın aldı. Bu spesifik olarak Çin merkezli Stellantis varlığını güçlendirmek adına atılan bir adımdı. Ancak süreç sadece Çin’e özel kalmayacak çünkü ikili Avrupa’da Leapmotor International isimli bir şirket de kurdu. Bu yüzde 51 – 49 hisse oranında kurulan şirket, Leapmotor’un uygun fiyatlı elektrikli otomobil modellerinin Avrupa satışlarını üstlenecek, daha sonra Avrupa dışındaki pazarlara da genişletilecek süreçten iki taraflı kazanım elde edilecek. Kendi çatısı altındaki diğer markalarda çok sayıda elektrikli araç varken ilginç karşılanan bir adım atan Stellantis, 2030 yılına kadar Leapmotor International üzerinden her yıl en az 500 bin elektrikli otomobil satar hale gelmek istiyor. Çok uygun fiyatlı Leapmotor elektrikli araçların, Stellantis’in satış sonrası desteğiyle beraber Avrupa elektrikli otomobil pazarını sallaması bekleniyor.
Stellantis bu aralar birçok farklı konuda gündeme geldi. Elektrikli otomobil modelleri biliyorsunuz ağırlar çünkü alt kısımlarında devasa batarya paketleri taşıyorlar. Bu paketler şu an oldukça ağırlar ancak bunun değiştirilmesi için çalışmalar sürüyor. Elektrikli araçları içten yanmalı modellerin ağırlık seviyesine taşımak isteyen firmalardan birisi de Stellantis.
Gelen haberlere göre şirket bu hedefine ulaşmak için şu an birden fazla batarya teknoloji şirketiyle birlikte çalışarak, süreci mümkün kılacak uygun kimyasalları araştırıyor. Grubun mühendislik patronu Ned Curic, İtalya’nın Torino kentindeki yeni Mirafiori Batarya Teknoloji Merkezi’nin açılışında yaptığı açıklamada, günümüz bataryalarının çok ağır olduğunu ve hafif bataryalar ile verimli hücre paketlemesinin ileriye dönük olarak çok önemli olduğunu söyledi.
Daha yüksek menzil değerlerinin elde edilmesi için ağırlığı düşürmek büyük önem arz ediyor, 2023 yılının başlarında Stellantis’in hafif yapılı lityum-sülfür bataryalar geliştiren Kaliforniyalı batarya şirketi Lyten’e yatırım yaptığı aktarılıyor. Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi (CNRS) ve TotalEnergies’e ait batarya çözümleri şirketi Saft ile birlikte de çalışan Stellantis, maliyeti düşürmek, yer avantajı sağlamak ve menzili artırmak için invertör ile şarj işlevlerini paket modülü içine entegre eden bir batarya üzerinde de çalışıyor.